2014-06-29

2014-06-29

Min arma kropp

Äntligen börjar min träningsvärk börjat ge med sig. Vi är några tjejer som kör power walks så ofta vi får tid. Efter det avslutar vi med diverse tabataövningar. Ibland blir nästan ett helt träningspass som avslutning. Vi är alla med i en sommarutmaning på fb, fast varje dag blir det ju inte som man helst ska göra där. För någon vecka sedan gick vi all in på upphopp och utfall. Sen dess har det varit SÅ ömma muskler! Snudd av rekord i träningsvärk för min del. Ja, det tyder ju på att mina lår och rumpa inte varit under så hög belastning på sistone, men nu så! Vi har kört samma övningar en vända till och då gav det med sig litegrann. Men det räcker med en liten barnhand som trycker på benet så hoppar jag till.

Det har inte varit någon träning på två dagar nu, men idag tänkte jag bege mig ut vad än vädret säger. Är lite mör då jag och killarna redan varit på badhuset idag. Ni vet ju hör skönt trött och avslappnad man är i kroppen efter det!? Vanligtvis går vi efter läggning. Kanske går jag tidigare idag, men med en Elsa med i vagnen i så fall. Vi får se när det tajmar. Vi fortsätter att ta dagen som den kommer.

Och jag vill gärna ha tips på bra och roliga tabataövningar med egen kroppsvikt. Just nu blir det mycket utfall, plankan (hög, låg, sidan), armhävningar, upphopp, klassiska ryggövningar på mage. Kanske blir lite tråkigt i längden tänkte jag. Har inga vikter med oss ute på gräset, men kanske borde bygga om Håkans hantlar och ta med dem ut? Det blir lite fler möjligheter då.




2 kommentarer:

Lisa & livet från den ljusa sidan sa...

Låter ju superbra!

Fler övningar:
Utfall i sidled
Utfall bakåt med korsande ben (kolla här - http://www.lofsan.se/videoblogg-med-500-repetitioner-rumpa/)
Triceps - dips mot bänk
Höftlyft mm

Sen kan ni ju alltid lägga in lite pulshöjare också, burpees, upphopp, stepup på bänk.
Mountain climbers..

Mer inspo:
http://www.lofsan.se/sa-haller-du-formen-i-sommar-trana-utan-redskap/

Maria sa...

Tack Lisa. Körde dips mot bänk igår. Känns kan jag meddela. Ska testa någon ny variant av utfall ikväll tror jag bestämt. Tack för tipsen! Ska spana in din och Lofsans blogg lite mer för inspiration.

Hoppas du mår bättre!

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan