2014-06-08

2014-06-08

Galet lyckat piratkalas - Olle 3 år

Så härligt med sommarkalas. Varför lyckades vi inte få en enda bebis på sommaren!? Nu blev det ju så att vi var tvungen att ställa in Olles kalas i början av mars. Inte förrän nu var det läge att fira honom. Och nu är ju sommaren här! Alla kusinerna var här. Det är inte så ofta de träffas. Dumt nog tog vi ingen gruppbild. Det kom jag på nu när jag skulle blogga. Det var även ett par kompisar. Tio barn vid fikabordet plus ett par småttingar. Sånt härligt piratgäng!

Det var så väldans varmt på förmiddagen, men så klart när vi skulle sätta oss till bord för att fika ut kom det några droppar. Nästan så jag trodde vi skulle behöva styra om och gå in. Men så sprack det upp och det blev fint igen. Det var ju tur. För jag hade inte planerat några sittplatser inne för 25 pers om jag säger så... Ja, det var en hel massa vuxna här också såklart!

Olle var i sitt esse och fick en hel vapenarsenal av vattenvapen. Ingen gick säker! Haha. Alla lekte och tjoade och tjimmade. Så mysigt. 

Det blev skattjakt och Håkan var piratledare och hjälpte barnen att tyda kartan. Den som jag så kreativt satt och ritade igårkväll. Det ska inte vara för avancerat. lagom lätt liksom. Blev nog jättebra för det var precis så att barnen själva kunde peka ut träden och hoppmattan etc. Köpte världens sötaste lilla piratkista med nycklar i på kalasbutiken i Täby centrum. I den fanns en massa chokladpengar. Gulddubloner. Så först hittade de kistan för att då upptäcka att den var låst. Nyckeln hade vi också gömt och märkt ut på kartan. Blev riktigt lyckat!

Så klart hade vi också en fiskdamm. Bror med familj stannade sedan kvar för lite spontangrillning nu på kvällskvisten. En mycket fin avslutning på en jättefin dag. Olle och Arvid var jättenöjda och de somnade ganska snabbt.De hade ju innan kalaset även hunnit med fotbollsträning i värmen.

En sån härlig dag! Och att få se alla våra fina barn njuta av varandras sällskap! Vilken energiboost (även om jag nu är helt slut). Tack alla fina vänner som gjorde Olles dag så lyckad!

Paketöppning

Wow. En monstertruck!

Lite piratfika!

Ljusen ska ju blåsas!

Vilmer, den absolut sötaste lilla piraten. 

Elsa var nöjdaste tjejen som vanligt

Hoppmattan går alltid hem

Var är vi nu då?

Var är skatten?!

Nej, men kistan var ju låst!

Olle nöjd över skatten

Elsa trivdes hos C

Fina A&G och lilla kusinen

Barnen mumsar fiskdamm

Elsa med faster

Olle fiskar

Coola killar

Spontangrill

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan