2014-06-11

2014-06-11

Jag älskar hemmalivet. Ja, jag älskar livet!

Jag älskar att vara hemma. Jag känner det ända in i märgen. Det är ju så härligt att vara hemma med lillan och bara skrota runt. Äta frukost med killarna och åka sparkcykel med dem till förskolan. Gå en promenad. Sola lite. Fixa lite ärenden. Luncha med kompisar. Hänga inne i stan. Hämta killarna och leka resten av eftermiddagen hemma på tomten. Hänga på gatan. Cykla. Mellis. Bara ha mysigt i barnens sällskap! Ja, så klart blir det ju en hel del tvättande, städande i köket, matning av bebis, plockande och jagande och tröstande av ungar med. Fast det har ju sin charm det med!

Jag måste säga att det går riktigt bra med tre små hemma. Det är klart mycket att styra med. Elsa har ju sina egna tider som inte alltid lirar med oss andras mat- och sovrutiner. Men alla barnen är så snälla. Olle är inne i en superaktiv period och kan verkligen inte vara stilla. Han flänger runt som en studsboll. Och testar vi hur länge han kan stå still så studsar han iväg inom några sekunder. Så det är inte alltid lätt att få i honom mat eller att få på kläder m.m. Annars är det frid och fröjd. Killarna älskar att ha varandra. Elsa älskar att ha killarna att kika på. Arvid, han är bara en nöjd kille överlag. Mina fina tre är så underbara. Alla på sitt sätt.



Så hur jag ska klara av att jobba hela dagar i typ 20 år till (ja, jag går gärna i pension vid 55) är en bra fråga? Fler barn blir det ju inte så det utesluter ju fler årslånga mammaledigheter! Och långa semestrar kommer helt klart att bli svårare nu när Arvid börjar skolan. Den i vinter kunde vi ju planera fritt då 6-års inte har skolplikt. Om ytterligare ett år blir det värre. Då får vi åka när alla andra åker dvs över jullovet. Kanske kan skolan vara snäll och ge oss någon veckas semester? Jag vill bara umgås med alla mina fina så mycket det bara går. Jag lever bara en gång. Ska klura ut något bra för att få det att gå ihop.

Sen kanske jag älskar att vara hemma då Håkan har så bra tider på jobbet med. Vi kan alltid laga middagarna ihop och få långa kvällar tillsammans med barnen. På måndagar har vi oftast tid för att hitta på aktiviteter tillsammans hela familjen. Den här måndagen blev det bad på Kvarnbadet här i Vallentuna. De har en 50 m pool, en stor barnpool med 80 cm djup och en stor babypool med ca 40 cm djup. Alla tempererade till 24 grader. Way to cold for me! Jag stannade på filten och solade. Killarna badade och hade det supermysigt. Gillar förresten att badet har fin servering med riktigt prisvärd mat och stort utbud, stora gräsytor, beachvolleyplan, nya omklädningsrum och toaletter samt fotbollsplan m.m. Kanske kommer det att vara överbefolkat när alla andra får tillfälle att gå dit i sommar. Vi undvek säsongskort och avvaktar tills vi varit där i högsäsong en gång innan vi köper det tror jag.





Nu sover Elsa efter lämning, kaffet är klart i kannan. Jag har skrivit några rader här och plockat undan i köket. Då återstår nog att slå upp kaffet och sätta sig på baksidan ett tag och njuta av värmen. Extra mycket kaffe är kokat så det räcker till en frappuccino lite senare idag. Ni förstår kanske varför jag gillar att vara hemma?

Utehäng för mamman

Utehäng för bebis

1 kommentar:

Johanna sa...

Härligt att höra! Du är så klok och fin vännen! Tid och tid med barnen är det viktigaste. Kramar

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan