2014-06-17

2014-06-17

En festlig helg

Det har varit så mycket sedan sist. Fredagen var supermysig och jag besökte fina Anna och barnen i Bromma. Det blev parklek och korvgrillning. Supermysigt som vanligt! Elsa blev fint uppvaktad av lilla A som älskar bebisar!




Jag var tvungen att avrunda ganska tidigt på eftermiddagen då fredagen även bjöd på sommarfest med mitt jobb. Vi besökte Bockholmen, som levererade fint som vanligt. Det var en ganska kylig sommarkväll så vi satt inne. Det bjöds på champagne, trerätters, gott vin och till och med någon drink innan jag begav mig hemåt. Tyvärr glömde jag ta bilder från den enormt goda middagen. Så mysigt att återse alla kollegor igen. Och Bockholmen som faktiskt ligger på rätt sida stan erbjöd ju en lätt hemresa med tåget. Stockholm var litet som vanligt och självklart var min fina vän Anna där med sitt jobb också. Vad är oddsen på det liksom?!



Jag pallrade mig inte upp förrän kl 10 på lördagen fast det berodde nog inte bara på alkoholen utan både på Elsa och Olle som hade vaken tid nattetid. Lördagen blev lika trevlig den då den vankades fest igen. Denna gång överraskningsfest på Lidingö för G som fyllt 35 år. Vi fick även en chans att spana in deras nya hus igen. Det var fullspäckat med kids och de lekte fint medan vi vuxna minglade med god mat och dryck. Jag agerade chaffis dagen till ära och eftermiddagsfest som det var kom vi hem redan vid halv åtta. Det var riktigt trevligt! Dåligt med bilder även här. Hmm.

Och ja, vad bjöd söndagen på om inte fest igen?! Inflyttningsfest hos ett par nya grannar på gatan. Det var ett riktigt trevligt initiativ och nästan alla var där och sa hej. Innan dess avslutade vi Arvids fotbollssäsong och det firade Arvid med att göra sitt första spelmål på träningen. Han var riktigt nöjd med det. Håkan rundade av fotbollsspelandet med att själv ha match på söndagskväll. Och som vanligt inga bilder från den här festen heller, men väl ett par från träningen.

Samling inför träningen

Olle hänger med kompisen på sidan av

Vätskepaus

Lek i parken efter träningen

Som alltid har vi ju lite längre helger och så även denna helg. Måndagen skulle därmed även den fyllas med aktiviteter. Vi velade fram och tillbaka vad vi skulle göra. Till sist beslutade vi oss för Lådbilslandet i Nykvarn. Vi skulle precis sätta oss i bilen då Håkan fick för sig att kolla öppettiderna. Det var ju tur i och med att de hade stängt dagarna innan midsommar! Hade varit lite trist om vi kört 7 mil i onödan. Jaha. Då stod vi där med färdiga barn och packad väska. Vad göra? Junibacken blev nästa infall. Men nix, där får man visst inte ha barnvagn och att bära Elsa i sele hela dagen lockar inte. Vi spontanåkte istället in till stan med tåget. Barnen var lyriska efter förmiddagens besök i Humlegårdens parklek så de ville prompt tillbaka igen efter lunch. Så blev det! Det blev en heldag i Humlegården med lunchbreak på McDonalds. Hur mysigt som helst och mer avancerat än så behövs inte med barnen. Riktig kvalitetstid med familjen och det var riktigt trötta och nöjda barn på bussen hem igen.







Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan