2014-06-03

2014-06-03

Lite om hemmet

Tycker att vi äntligen kommit ikapp med allt här hemma. Det har varit lite si och så med allt fixande under våren. Vi har haft enorma arbetsmängder av olika slag (kommer i separat inlägg), samt så har det gått åt mycket välspenderad tid med mina kära och allt normalt plockande, sorterande och ordnande som hör till livet har liksom kommit i kläm. Det är därmed med fröjd i hjärtat som vi nu åter har ett hus som känns lika avskalat som vi vill ha det. En massa saker som vi inte använder gillar vi inte att ha (speciellt inte Håkan). Så både vagnar, kläder och barngrejor har bland annat blivit avhysta från huset. Sen är det ju så att med tre barn så måste man ju behålla en del. Speciellt kläder. Så halva Arvids garderob är fylld med Elsas kommande kläder och skor. Det kommer vi inte undan.

Det är kanske lite väl avskalat här hemma och speciellt väggarna behöver ett lyft. Har spanat lite på några nya posters. Måste ta mig in till stan någon dag för att fixa med det. En ny poster har jag redan från Kreativitum med New York Underground och den ska bara ramas in. Hoppas på lite uppdatering här på bloggen med tavlor på väggarna inom ett par veckor.
Bild: Kreativitum

Ett lite större projekt på önskelistan är Arvids rum. Snart ska Olle också flytta in där. Skulle tro när Elsa är runt året. Den övre våningssängen ska därmed monteras. Innan vi gör det skulle jag så gärna göra om väggarna. Jag har funderat mycket på tapeter, men det är denna harlequinmönstrade tapeten i kulören mint från Ferm living som ligger mig varmast om hjärtat just nu. Den skulle i så fall pryda hörnan där sängarna står och resten skulle få bli samma vita som övriga husets väggar har. Tror den skulle hålla bra många år innan killarna växer ur den (läs jag tröttnar på den). Fin va?!

Bild: Ferm living

1 kommentar:

Johanna sa...

Å, jag älskar den där tapeten! har funderat på den här hemma också!

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan