2012-08-08

2012-08-08

Utflykt i Västerviks skärgård

Ok. Jag erkänner. Jag ligger lite efter med mitt bloggande från Västervik. Den kanske mysigaste dagen på hela resan tycker jag var vår båttur till skärgården och ön Hasselö. 35 min innan båten går innifrån Västervik hamn bestämmer vi oss för att ta båten kl 10.00. Det blev lite stressigt med att packa, stuva in barnen i bilen, parkera, köpa biljetter. Men 10.00 klev vi ombord på båten! Tur att barnen var med på noterna. En enda konstring och vi hade inte hunnit. Det var grymt fint i skärgården och så lugnt det var i jämförelse med Stockholms skärgårdsbåtar. Gott om sittplatser och inte den där hysterin som lätt infinner sig på båten ut till Fjäderholmarna. Alla barnen var glada hela resan dit. Väl där shoppade vi lite mellis i handelsboden (det hann aldrig packas i vår avresehysteri). Sedan tog vi den 2 km långa promenaden på ursöta grusvägar till vårt planerade lunchstopp vid Restaurang Sjökanten som serverade en urgod buffé med skärgårdsmat. Lunchen kostade 200 kr men var var värd varenda krona. Det jag gillade var deras prissättning för barnen. 10 kr per år! Nästan löjligt med 40 kr för att Arvid och Olle skulle äta den fina maten. Olle sov även sig igenom hela lunchen så de ordnade en doggy bag åt honom. Så han smaskade fin rostbiff, färska frukter och pastasallad när han vaknade vid stranden som vi gick till efteråt. det var en riktig idyll vid restaurangen. Kan rekommendera den till alla. Det blev en behaglig om än lite het promenad tillbaka till stranden och hamnen där vi badade resten av eftermiddagen tills båten gick hem vid 17. En riktigt bra dag!! Tyvärr råkade vi få med en systemkamera utan batteri, som tur var fick vi bilder från bror.

På skärgårdsbåten

Promenad på Hasselö

Fina kusiner

På väg till restaurangen

I väntan på maten

Fin utsikt

Mums!

Vi trivs

Mera lunch

Mera lunch

Det gäller att inte blöta ner badbyxorna!

Tre fina killar

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan