2012-08-13

2012-08-13

För min sons skull

Min kära mamma ville hjälpa till med ngt hemma och vad passar då bättre än att be henne sy gardiner till Arvids rum?! Sprang in på Ohlssons på Sveavägen på lunchen. De har en massa fina tyger. Hittade ett mörkblått med stjärnor. Ringde till proffset och stämde av att det blev bra. Då hörde Arvid att han skulle få stjärnor på sina gardiner. Med mormors hjälp ringde han sedan upp för att säga (med världens sötaste späda röst):

-Mamma, jag vill ha bilar på mina gardiner. Röda och blåa. Inga stjärnor.

Till saken hör att han nästan aldrig vill prata i telefonen annars. Hjärtat smälte och jag fick bege mig ut i butiken på ny jakt och jag hittade bara ett enda biltyg. Ett från Cars-filmen. Inte lika fint och passar kanske inte in lika bra, men vad gör man inte för sin älskling!? Han kommer att bli störtförtjust! För att lugna mina inredningsnerver köpte jag stjärntyget också. För att kunna intala mig om att jag kan byta till de gardinerna om ett tag. Wish me luck med den uppgiften. Inte om Arvid får bestämma!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan