2012-08-12

2012-08-12

Lisa & Magnus bröllop

Åh, vad härligt med bröllop! Jag började lördagen med att fixa håret hemma hos fina Charlotte! Tack för det och för att Arvid fick leka hos er så länge. Sedan satte vi oss i bilen och körde till Kolmården. Skum känsla det där när bilen är helt tom förutom oss och EN packad väska. Lite tomt, men samtidigt väldigt avslappnande och fritt! Vi checkade in på söta hotellet Villa solliden i Kolmården (själva orten). Vi hade underbar utsikt över Bråviken. Lisa och Magnus bor bara ett stenkast från hotellet. Vigseln ägde rum på kyrkan inne på djurparken (vi slapp entréavgiften som tur var). Det var så vackert och det gick ju inte att hålla emot tårarna, som bara sprutade. Och när jag fick ögonkontakt med Lisa var det totalkört. :) Men så ska det ju vara på bröllop. 

Efter vigseln fick vi fördrinkar nere vid vattnet ungefär vid hotellet. en underbart solig dag och så perfekt på alla sätt och vis. Precis som brudparet. Middagen och festen var även den promenadavstånd från hotellet. Det är så smidigt i mindre orter!!! Och vilken fest. Vi rundade av vid tre då vi skulle köra idag. Då hade vi dansat konstant i stort sett hela kvällen förutom lite paus för drinkar och mingel. Asskoj verkligen. Coverbandet leverade totalt och ALLA dansade. Eller dansade är inte rätta ordet. Röjde är en bättre sammanfattning! En dag, kväll och natt att minnas. Lisa är för er som missat det min allra käraste vän från Örebrotiden. Vi var som ler- och långhalm och det är många galenskaper vi har i bagaget. Efter bröllopsfesten har vi nu ännu flera...

Vi var lite osäkra på våra köregenskaper idag så vi skrotade kvar till kl 13 och åt lunch i bygden innan vi körde hemåt. För vi ville ju inte missa OS finalen i handboll. Och så längtar vi ju så klart efter killarna fastän det bara gått ett dygn. Ett dygn fullt av kärlek, egen tid, fest och power boost. Men tyvärr ingen fysisk power boost då jag i skrivandets stund är sjukt sliten. Imorgon väntar första jobbdagen. Hur ska det gå?! Galet. Imorgon kan jag äntligen släppa lite nyheter här på bloggen. Jag bygger upp lite spänning. Ses imorgon! :)

Utsikt från hotellrummet

Vi gör oss iordning!

Innan vigseln

Brudparet utanför kyrkan

Deras underbart söta dotter Ellie (Collin missade jag tyvärr)

Limofärd till fördrinken

Brudparet fotograferas i bakgrunden

Puss på dig älskling

Så vackra och så lyckliga!

En underbar dag!

Bröllopsmiddag

Lite senare på natten

Party!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan