2012-08-10

2012-08-10

Grillkväll och fix

Jag var ju hemma med killarna själv i torsdags och fredags. I torsdags åkte vi till Täby centrum och hade en mysdag/shoppingdag. Vi handlade som sagt en hel del kläder inför hösten till killarna inkl overall. Åt lunch. Lekte i fiskdammen. Det är så himla mysigt att bara skrota runt med barnen när de är på toppenhumör. För övrigt lekte de kurragömma inne på Kappahl. Kanske lite i vildaste laget. Men de hade roligt och jag fick fundera över storlekar ifred. Men ja, jag vet att det kan vara sjukt irriterande med lekande barn i butikerna. Så ber om ursäkt för det. 

Fredagen fixade jag bara en massa som att göra storkok av köttfärssås, åka och fylla gasol till grillen, städa iordning hemmet för övernattningsgästerna (mormor och Stefan), förbereda inför bröllopet och grillkvällen här hemma. Tänk att man helt plötsligt kan hinna en hel del igen. Stor skillnad på att ha en spädis och en ettåring hemma. På ett bra sätt då alltså. På fredag eftermiddag dök sedan middagsgästerna upp. Annika, Gigi, Alfred, mormor och Stefan. Så det blev fullt hus! Vi gjorde en favorit i repris med grillspett, ugnsstekt potatis, såser, sallad och rabarberpaj till efterrätt. Det blev lyckat! Och det var trevligt att se alla igen då det var ett tag sen. Alla är ju ute och svirar om somrarna. Det blev en relativt tidig kväll då Alfred fick somna hemma på Döbelnsgatan. Kvällen spenderades sedan åt att måla naglar med mera för i helgen väntade ju bröllop för fina Lisa! Mormor och Stefan agerar barnvakter i helgen och även måndag till onsdag då både jag och Håkan jobbar då. Men vi kommer ju hem om kvällarna iaf och gör dem sällskap. 

Fina kusinen I

Grillmiddag (tyvärr blev det inomhus)

Fina kusinen II

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan