2012-08-30

2012-08-30

Kämpigt

Jag tror bestämt att våra lilla älskling har det lite kämpigt numera. Pratade med fröknarna idag vid hämtning. Att han är ledsen när vi lämnar är ingen nyhet. Det var iaf skönt att höra att det går över fort och att han ganska omgående mumsar i sig en massa frukost. Lunch tar han gärna två portioner och han sover jättebra.

Men, jag fick även höra att han agerar plåster på fröken som var med på hans inskolning. Han hänger i handtaget när hon går på toaletten och puttar alla andra barn som försöker komma nära henne. Det är ju bra att han fattat tycke för en av fröknarna så att han får en fast punkt i tillvaron, men kanske inte att han inte släpper henne längre än en meter i från sig och puttar andra barn... Jag försöker kramas med honom så mkt det går om kvällarna för att han ska känna sig trygg och hoppas det ger med sig snart.

Upptäckte att han har fyra(!) tänder som är på väg upp. Två har redan spruckit igenom och två andra är på god väg. Så snart är de 16... Jag förstår honom om det kan kännas jobbigt. Det toppat med inskolning och fröknarna meddelade att han varit jättegnällig under dagen. Hela tiden. Så antar att det var därför han gick runt med pluggen i munnen. Förstår dem. Jag tar till samma knep ibland med när det blir för mkt att lyssna på. Antar att även tänderna spelar in de numera, en-gång-i-timmen-vakningarna om nätterna.

Nu önskar jag två saker. Att nätterna ska bli bättre så att vi föräldrar orkar med vardagen och att vår lilla älskling blir en glad kille igen. Då vore jag en jätteglad mamma!

1 kommentar:

Anonym sa...

Idag vill jag fira Arvid som har namnsdag! Grattis, grattis!
Kram
Mormor

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan