2012-08-20

2012-08-20

Första dagen på dagis

Vår minsta kille har nu börjat dagis. Det betyder ju till min förfäran att han har blivit stor! Första dagisdagen bjöd i och för sig inte på så mycket spännande förutom lek i en timme i en mindre barngrupp. Det klarade Olle av galant och de körde bilar, som sig bör om man har det som största intresse. Ett par av de andra barnen och så Arvid så klart höll honom sällskap inne. Det blev hemgång lagom till lunch och Arvid fick stanna kvar med de andra barnen. Imorgon blir det lite fler utmaningar och då väntar även lunch där. Problemet är kanske att ta sig hem med vagnen innan han har somnat.

Apropå sova så somnade Arvid i soffan när han väl kom hem. Det blev väl mycket lek så här första dagen. Så nu är vi verkligen på G att ha båda våra killar tillsammans där! Känns toppen.

För min del innebar hela gårdagskvällen att stryka på namnlappar på alla kläder. Jag kom mig bara igenom Olles klädhögar. För arbetet innan var ju att sortera bort alla urväxta plagg. Lite av sommarkläderna avvecklade jag också redan nu. Snyft. Arvids namnlappar tog slut, så nya är beställda och på väg hem. Måtte han inte slarva bort en massa innan de är här.

På väg till första dagen på dagis


En massa grejer behövde packas med

Liten kille har blivit stor!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken cool kille! Lycka till Olle!
Kram
Mormor

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan