2012-08-14

2012-08-14

Kalla mig överbeskyddande


Nu tänker jag sticka ut hakan lite gällande vissa föräldrars syn på vad deras barn är kapabla till och inte. Jag läste en artikel nu på morgonen om en femårig flicka som blivit indragen i en buske på väg hem från sin kamrat och utsatt för sexuella övergrepp. Tanken som poppar upp är inte: "Vad är det för en idiot som ger sig på en 5-årig flicka?" För idioter och galningar finns där ute. Så är det bara, även om man inte vill acceptera det. Min tanke går istället till föräldrarna som låter sin 5-åriga flicka promenera ensam hem från sin kamrat halv åtta en kväll. Ni kan kalla mig överbeskyddande, men jag tänker inte låta mina barn göra det när de är 5 år. Att det även skedde vid en busshållplats tyder på att det var längs en bussgata denna flicka fick promenera ensam. Jag tycker inte det finns några som helst ursäkter för de risker dessa föräldrar utsätter sin dotter för. Det var några tankar från mig. Håll med eller inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med dig till 100%!
Det finns en massa konstiga människor där ute, dessutom tycker jag att de litar väldigt mycket på på sin 5-åring också. När man är 5 år kan man ju komma på 1000 saker som är roligare än att gå direkt hem..

Kramkram
Therese

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan