2014-08-28

2014-08-28

Viktigt och mindre viktigt

Här på bloggen hoppas det friskt mellan känslostormar, viktigheter och mindre viktiga saker. Ja, det är väl som livet i övrigt. Här kommer ett inlägg som kanske kan klassas i den senare kategorin - mindre viktiga saker.

Hur som hade jag nöjet att åka ensam in till stan igår för att frisera mig lite. Det behövdes verkligen. Utväxten var väl ungefär 10 cm och jag har tappat så sjukt mycket hår sen senaste besöket.Det har jag gjort varje gång jag slutat amma. Jag har fått borsta håret utomhus för att det inte ska bli en matta av hår inne för Elsa att krypa på. Det har gett med sig nu, men nu har jag istället små hår som sticker upp över hela huvudet. Det är så vackert när amningshåret börjar växa ut så jag vet inte! Nåväl. Bästa Eva gjorde ett bra jobb och vi kallar kreationen höstblond. Ljusa slingor och lite mörka. och så någon mirakelfärg till utväxten också. Bara det slitna klipptes bort vilket var en hel del i sig. Jag känner mig tipp topp igen och det var ju underbart att få sitta i två timmar för mig själv och dricka kaffe, läsa tidning och snicksnacka med Eva som jag börjar känna ganska bra efter 5 år. Det gav en ny energiboost och sådana här aktiviteter om några uppskattas verkligen under mammaledigheten då det är svårt att få till dem utan underhållande av barn samtidigt. Även denna gång hade jag världens bästa sambo som snickrade ihop sin dag så att jag kunde få till min på bästa sätt.

Förebild - solblekt med utväxt och slitna toppar. Not so nice!

En blåsig efterbild

En icke blåsig efterbild - Nöjd!

Det är aktiviteter hemifrån på annat håll också. Inhandlade ett nytt gymkort här om dagen på det vanliga gymmet och jag startade upp med ett gympass sen kväll. Jag rev av några rejäla ben och magövningar och några fler bonusövningar för övriga kroppen för att starta upp lite mjukt. Den dagen var det riktigt regnrusk ute och det kändes lägligt att börja med inomhusträning efter sommaren, som inspirerat till många powerwalks och lite löpning. Men nu är det dags att lägga i nästa växel!

Hello gymmet!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan