2014-08-25

2014-08-25

Finaste tid med finaste Olle

Alltså jag och Olle hade världens mysigaste förmiddag ute i skogen. Varför gör jag inte sånt oftare? Tar ett av barnen och hittar på något. Blir så lätt att vi flänger runt alla 5 och det kan bli lite väl mycket stök, stim. tjat och irritation då. Nu var det bara han och jag och vi hade all tid till att bara gå runt i skogen och prata, plocka bär, leta svampar och framförallt hålla handen. Så, så väldans mysigt. Tror jag tankade på energi för minst månaden ut. Vi cyklade till skogsbrynet för att han skulle ha maximalt utvilade ben för promenad. Men att gå, det är han duktig på och de små benen bar lätt över stock och sten, branta kullar och små diken. Fast när vi gick tillbaka mot cykeln var han nog ganska sugen på att komma hem.

Han var väldigt insnöad på Super Mario-svampar där ute i grönskan. Vi skulle hitta en sån och äta den så att vi blir stora. Jaja. Får väl passa så att han inte knaprar i sig någon flugsvamp hux flux. Vi hittade massor av svamp och jag måste medge att jag tycker det är svårt att veta sorterna ibland. Men lite Karl-Johan hittades visst och väldigt små gula kantareller. Inte en enda trattis. Så det mest lättplockade blev nog ändå lingonen och blåbären som det fanns en hel del av. Fast vi lade ingen energi på att fylla hinken direkt. Vi strosade mest runt där i skogen. Bara för att det var mysigt och för att vi inte hade ett enda måste att beakta. Elsa sov i vagnen hemma och storebror han var på skolan. Bästa starten på veckan!

Dagens citat:
-Mamma när du blir 3 år och jag stor som du. Då får du ha stora galonisar och sitta här bak i stolen och jag får cykla.
Han filsoferade så fint när han fick skjuts av mig på cykeln.

Sötnosen!

Fina Olle

Det närmsta vi kom en Super Mario-svamp

Olle var annars mest taggad på blåbären

Näe. Inte en Super Mario-svamp den här gången heller.

Öh! Inte lätt det här!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan