2014-08-19

2014-08-19

Dags för skolstart!

Så var det dags! Vår största kille börjar i skolan. Eller i förskoleklass eller 0:an om ni så vill. Vilken stor dag i livet! Hela familjen följde med till skolan och det var många föräldrar som tänkte detsamma. Det var fullt där idag. Arvid var hur varm i kläderna som helst och hittade snabbt sin plats på mattan och slog sig ner direkt för att invänta morgonsamlingen. Det känns jättebra!

I fredags var jag lite mindre nöjd då vi fick ett mail från skolan att Arvid skulle få en annan lärare än den han hade inskolning med. Men det visade sig bli bra det med vad jag sett än så länge, så jag känner mig lugn inför året som kommer! Och det bästa är att klassen känns så lugn under de minuter vi föräldrar hunnit träffa dem. För vi föräldrar fick minsann säga hej då direkt efter vi länat in våra guldklimpar. Det är en extraresurs med i klassen också. Det är alltid en bonus även för övriga barn.

Arvid utvärderade dagen med att han minsann hade hittat världens coolaste lilla sportbil som han lekt med. Han hade även varit ute i lekparken. Det hade varit svårt att komma upp på linbanan själv. De hade haft sång i multihallen och ätit makaroner och köttbullar. Det behöver inte vara mer komplicerat än så. Han var nöjd och så även vi föräldrar.

Olle hade inte så storta förändringar idag. Han har fått två nya fröknar och lite nya kompisar, men annars var han i samma lokaler och han begav sig snabbt upp på trampcyklarna när vi lämnade och racade runt som om han inte gjort annat i sommar. Bra så!

Jag och Håkan promenerade hem med endast ett barn och tänk vad mycket tid det fanns till allt möjligt. Jag rev av några timmar i trädgården. Imorgon är första dagen då jag är ensam hemma och vardagen börjar på riktigt. För hur ska det gå att infinna sig på skolan kl 08 och då ska alla här hemma fått frukost, gjort sig iordning för en dag på skolan och förskolan, samt även tagit sig dit? Kan bli tajt! För imorse var det tajt och då var vi två föräldrar som hjälptes åt. To be continued!

Skolkillen


Skolkillen 2

Finaste brorsorna är redo!

 Arvid redo för morgonsamling

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan