2014-08-10

2014-08-10

Så där ja! Nu är vi iland.

Ja, som ni hörde var ju vädergudarna inte alls på min sida. All olja regnade ju i stort sett bort och nu har jag jobbat lite igen. Altanen är åter inoljad och oljan räckte till att olja in hela altanen en gång till. På droppen. Den har hunnit torka rejält och höll finfint under nattens regn. Så nu är jag nöjd för den här gången. Främsta orsaken till att vi valde att olja den var att vi fick så många stickor. Speciellt när barnen springer runt barfota. Tycker nog att den känns mycket skönare att gå på nu. Helt stickfria blir vi nog inte, men det trodde vi nog inte på innan vi började. 

Håkan passade på att klippa gräset och jag körde lite grästrimmer idag. När allt var så prydligt passade jag på att ta några fler sommarbilder på huset. Tyvärr var mattan lite fläckig då vi haft både parasoll och utemöbler ståendes alldeles för länge på  gräsmattan under våra missöden med oljningen. Annars skulle det varit tipptopp. Det är alltid bra med lite bilder som sagt. Man vet aldrig om man får för sig att lägga ut ett hus mitt i vintern. Ni får ha överseende med de snea och blekta parasollerna. De ska bytas ut. Ska bara vänta på att rean går in i sitt slutskede. Då ska jag göra ett par kap. Och nej, jag orkade inte plocka fram kuddarna till soffan för att styla till det till 100%.







Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan