2014-08-08

2014-08-08

På det igen bara

Vi lade ner en massa timmar på att göra altanen fin. Vi tvättade, lät den torka, slipade, borstade och slutligen så oljade jag in den. När klockan var halv nio på kvällen hade jag oljat klart det sista i onsdags och då hade vi väl jobbat med den i två dagar ungefär. När jag då gick in hade ju så klart väderleksprognosen slagit om och det väntade åska till natten. Så himla typiskt. Det ska torka i helst 24 h. Nu blev det bara 8 h och det mesta regnade bort. Det jag målade först i onsdags hann torka ok och nu är det en fina ojämnheter kvar över hela altanen. Så nu blir det bara att olja minst en gång till för att jämna ut och göra det finare. Suck. Hoppas vi kan få till det någorlunda. Har man inte jobb så skaffar man sig det. Det väntar med andra ord ännu mer kroppsarbete i helgen. Så här fint var det ett tag innan skyfallen och åskan kom över Stockholm igårmorse.

Det fick vara så här fint en kväll i alla fall!

Sen kom regnet! Grr


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan