2014-08-21

2014-08-21

Elsa 10 månader

Nu reser Elsa sig upp och står mot allt. Mot platta väggar, bord, stolar, soffor m.m. Och hon har även börjat gå längs med möblerna. Det går fort nu! Hon kryper på som aldrig förr. Det går med en rasande fart över golvet. Annars är nog alla rutinerna som vanligt fortfarande. Somnar vid 20 och vaknar vid 07 och sover två ggr på dagen. jag behöver plutta i nappen x ggr om natten. Hon är glad och go, men blir arg när hon är trött eller hungrig. Det nya är att hon sitter och gör ena fasliga oljud i matstolen. Våra öron går sönder och det går knappt att föra en konversation vid middagsbordet. Visst hörde jag att det var en övergående fas?

Så nu får vi se hur det går med rutinerna igen nu när det bara är jag och Elsa igen om dagarna. Iaf tis-tors. Olle kommer att vara hemma mån-fre augusti ut. Sedan får även han gå måndag och fredag. Det känns jättebra. Undrar hur han kommer att ta morgondagen när han måste följa med mig hem igen efter vi lämnat Arvid? Återstår att se.

Och nu är det bara 6 månader kvar av min mammaledighet. Tiden går alldeles för fort. Kommer att sakna att vara hemma med mina fina. Fast så klart kommer jag att hinna omvärdera lyxen med att vara hemma nu när overallsäsongen börjar och det blir mörkt kl 15, samt så vet jag av erfarenhet att jag kommer att börja sakna jobbet och "vuxenlivet" igen om ett tag. Just nu älskar jag att bara vara hemma och njuta av Elsa. Tiden med denna underbara unge har bara runnit iväg känns det som. Under hopp och förtvivlan i våras så fick hon bara åka med och mitt hjärta klappar så för denna unge som ställde upp och var världens goaste när det som mest behövdes. Visst, vi hade våra sjukdomar också, men de har ju varit som bortblåsta sen juni. Peppar, peppar. Jag räknar med något bakslag nu när skolorna dragit igång, fast hoppas det är snabbt övergående.

Hon tittar alltid på rätt sak när vi frågar var mamma, pappa och lampan är. Det är lite svårare med Arvid och Olle. De kanske är för lika. :) Vi borstar tänderna på kvällarna och som tur är diggar hon tandborsten.

Det är fortfarande 6 tänder som tittat ut och de har växt till sig lite så att de verkligen syns.

Hon tycker det är ok att sitta själv i vardagsrummet att leka lite, men kommer oftast krypande om hon hör mig i köket. Är diskmaskinen öppen går det ju inte att låta bli att komma. Undrar vad det är med ungar och diskmaskiner egentligen?! Hon är alltid nöjd i vagnen och hänger så gärna på och hämtar och lämnar. När jag är inne på dagis/skolan sitter hon och väntar på mig så snällt. Det var lite om vår älskade unge för nu!


Favoritleksaken

Hon är stark också!

Så glad jämt!

Se så långt jag når!


Sommarfin tjej

Sötnosen på Skansen

Elsa gillar verkligen att skaka galler

Elsa och Arvid gillar att kasta boll till varandra. Så fina!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan