2014-08-07

2014-08-07

Sommarsemester i Sandviken

Efter Söderkulla styrde vi bilen vidare mot Sandviken. Där bodde vi hos Stefan. Det var första gången barnen kom hem till mormor och Stefan sen min älskade mamma gick bort. För barnen är det mer självklart, svart på vitt. Hon finns inte där längre och så är det. Så är det ju så klart inte för mig eller oss andra. Jag saknar henne så enormt. Så mycket att jag inte kan andas ibland. Det kan komma så plötsligt samtidigt som jag andra gånger har saknaden i kroppen från första stunden på dagen. Hela huset "hemma" i Sandviken andas mamma och det känns på något sätt väldigt skönt att få gå runt där. Fast det smärtar så. Det känns som om jag kommer henne närmre när jag får vara där bland hennes och Stefan saker. Det kändes även så tungt att åka därifrån, men vi kommer ju snart igen.

Tyvärr blev ju Elsa förkyld redan första kvällen och sedan vi andra också. Hoppas vi inte smittade någon. Vi fick alla en lindrig variant så gick ingen nöd på oss. Elsa var lite orolig på kvällarna bara, men ingen fara på taket. Nu har vi bara lite rinniga näsor på ett par av oss här hemma.





  
Vi fick några fina dagar tillsammans med familjen från torsdag till söndag. Vi tog en heldag hemma hos syster och barnen. Det lektes så grejerna flög!








Sedan samlade jag mod för att besöka minneslunden för första gången. Det gick över förväntan. Så sorgligt, men ändå fint. Jag lämnade kvar några blommor till mamma. Det var många fler som lämnat blommor till sina saknade där. Usch vad livet kan vara orättvist ibland.







Vi avrundade fredagen med grillning i Vallhov. Håkan tog sig ann kolgrillen. Inte hans grej enligt honom. Helt rätt med gasol hemma då alltså! Sis med familj kom också förbi. Tack för god mat Stefan!


På lördagen var vi i Högbo hela dagen med morfar. Vi lekte i lekparken och gick och titta på minizoo. Jättefint verkligen! Hela Högbo Bruk är verkligen så fint. Jag har nog varit hemmablind under uppväxten. Omgivningarna är fantastiska och vi fick se fint bröllop vilket förhöjde upplevelsen ytterligare. Sånt härligt väder med! Vi tog en tur till badplatsen efter lunch vid Kvarnen. Åh, vad härlig denna sommar är.








Vi avslutade den fina lördagen med grillning och lek hos syster. En sån underbar kväll det var! Galet varmt och skönt. 25 grader sent på kvällen. Kändes som i Thailand och röklukten från branden i Sala förstärkte verkligen den känslan (även om det ju inte brinner för jämnan i Thailand... ). Och så gott grillat med smaskig efterrätt med exotiska frukter. Tack för en fin kväll! Vi glömde kvar vällingen hos sis och fick panikköpa innan stängning på Coop i Sandviken. Kunde blivit katastrof. Att vi har sådana bra rutiner på Elsa kan även göra samma bra rutiner till katastrof om vi avviker frånd dem. Vi utmanade inte ödet utan köpte på oss ännumer välling. Det ordnade sig ju som tur var.







Helgen avslutades på bästa sätt med besök hos fina vänner i Gävle innan vi åkte hemåt Vallentuna igen. Det är alldeles för sällan vi ses. De bjöd på god hamburgerlunch och lyxig efterrätt med lite gott i glaset. Härligt varmt igen fastän de utlovat åska... Tack för fint sällskap. Barnen såg vi inte röken av på hela besöket. De lekte så fint uppe. Vi får se till att kunna stanna längre nästa gång...




Kram till familj och vänner. Alltid lika mysigt att ses!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan