2014-08-21

2014-08-21

Arvid bemästrar det mesta

Jo, vår största och älskade Arvid har ju börjat skolan. Det är inga som helst problem. Han verkar så nöjd med klasskamraterna och allt hittills. De är fyra förskoleklasser och nästan lika många 1:or,2:or och 3:or så det är MÅNGA mindre barn på skolan. Men det känns ändå som om det går bra med logistiken i kapprummet och matsal och så. Det är lite värre med bilparkeringen där det för närvarande råder kaos på  morgonen. Kanske är det för att tåget är avstängt och de flesta då väljer bilen den här terminen? Vi får utvärdera efter jul. Fast det gör ju inte mig så mycket egentligen som aldrig tar bilen till skolan. Våra barn får snällt gå, sparkcykla eller cykla. Lika bra att de lär sig i tid. De ska inte bli omkringskjutsade överallt i onödan.

Självklart ringde de från skolan andra dagen. Hur orolig blir man inte då? Han hade slagit i huvudet i ett inåtöppnande fönster. Det hade blött en hel del. Det resulterade med ett plåster i håret och ett litet märke i hårbotten. Fast så klart är det ju läskigt när det kommer blod ner i ansiktet. Det gav inga bestående men utan han var lika glad att gå dit idag fastän han varit lite lågmäld resten av dagen igår.



Det mest fantastiska gällande Arvid hände ändå idag. Jag spelade Super Mario 3 (ja, varje hopp sitter fortfarande i ryggmärgen) med Olle och Arvid satt vid datorn. Han frågade hur man skrev till pappa och jag hjälpte honom igång på Skype. När jag kom tillbaka hittade jag denna konversation. Hur duktig är han inte!? Han hittade på helt själv vad han skulle skriva och fråga pappa och han svarade på frågorna så bra. Ok några stavfel kan man ju hitta med lite vilja ;). Så nu kan han både manövrera Skype och chatta. Så stor nu vår älskade Arvid.



1 kommentar:

Anonym sa...

Det var imponerande Arvid! Kram Sofia

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan