2014-08-11

2014-08-11

Semester? En vecka till.

Nu har vi varit lediga väldigt länge! Så nu har vi trappat ned att ha utflykter typ varannan dag. En dag vila och en dag utflykt. Eller två dagar vila ibland också. Utvilade för det? Det känner jag inte direkt. Jag känner mig väldigt trött faktiskt. Men jag tar Elsa alla nätter för Håkan vaknar inte när hon vaknar. Och ska jag buffa på honom först så hinner Elsa bli klarvaken innan Håkan fumlat i någon napp. Så bäst så. Men kanske inte bäst för min sömn. Hon är ju inte långtifrån 10 månader nu och jag har inte sovit borta på hela den tiden. Eller borta har jag ju varit, men då har alltid Elsa följt med eller så har jag kommit hem för att sova. Så 10 mån utan en enda helnatt med sömn. Kanske därför jag är lite sliten nu... Fast om inte innan så ska jag iaf sova borta tillsammans med fina vänner i början av september. Och som jag ska sova då! Fast sova kanske det inte blir iaf. Men trevligt ska jag iaf ha! Ok, nu spårade det här inlägget ur helt. Tänkte skriva om något helt annat.

Jo, det var ju det med semester och så jag var inne på. Vi kör på sista veckan med semester. Ända in i kaklet. Fast ärligt så kanske det inte är helt och hållet semester att vara med våra älskade barn varje dag. Det är en hel del fixande och trixande för att knåpa ihop en helt vanlig semestervardag och bibehålla harmoniska föräldrar och nöjda, mätta och stimulerade barn i varierande åldrar. Något måste nästan ske varje dag och som är lite utanför det normala hemmalunket för att dagen ska bli riktigt bra. Så det fick bli en lagom aktivitet denna dag.

Idag regnade det friskt på eftermiddagen så vi drog till simhallen jag och killarna. Detta efter att vi vuxna sovit bort förmiddagen. Jag gick upp med barnen då Håkan spanade på Stensson inatt och sen knoppade jag visst in någon timme på soffan när Håkan masat sig upp. Så halv elva i förmiddags var vi alla fit for fight att ta tag i dagen och då kom regnet. Jag klagar inte för personligen är jag mer än nöjd med sommarens värme. Lite skönt med "normal" svensk sommar igen faktiskt. Så kanske vi orkar hitta på lite fler grejor. Imorgon väntar Skansen och på lördag har jag lite fest här hemma för familjen i och med att jag blir ett år äldre, som råkar vara ett hyffsat jämnt tal i år (35 för er som undrar). Däremellan får vi se vad som händer.

Just ja, det var ju simhallen jag skrev om. Vi åkte dit efter en sen lunch och vi hade jättemysigt med en massa bus. Arvid börjar äntligen koordinera sina arm- och bentag nu. Så det är nog inte långt borta från att han simmar. Han simmar på fint framåt, men har fortfarande "raketerna" på ryggen. Men vi tar det lilla lugna och stressar inte. Det är bara en fröjd att se glädjen i hans ögon när han vet att han kan. Så om inte förr så simmar han garanterat innan vi kommit hem från Thailand. Simhallen fick räcka som aktivitet iväg hemifrån idag och det verkade vara mer än nog för killarna som lekte fint ihop resten av dagen. Eller iaf så länge som Olle var vaken då han totaldäckade på soffan när vi kom hem från affären efter simhallen.

Soffan var välbesökt en slappardag som denna!

Inte lätt att ta en familjebild... :)




En lite småtrött älskling efter badet

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan