2013-01-15

2013-01-15

Vi har landat i Svenne banan-land :)

Första dagen avklarad! pust! Det är nog sju resor värre/mera av Svenne banan här än vi trodde. Haha. Det är packat med svenskar (och som otur var även en hel del ryssar. Ja, jag passar på att dra dem alla även en kam). Lite mysigt är det allt. Och Maja (om du nu läser min blogg) så låg vi solstolarna bredvid dina tvillingkompisar David och Daniel idag. :) världen är så liten. Vi bor helt ok även om rummen är lyhörda delux! Allt är barnanpassat och då menar jag allt! Det finns lätt 40 st Ikea-barnstolar på frukosten. Det finns ca 5 barnpooler. Miniland med aktiviteter av alla de slag hela dagen. Idag var det skattjakt, kroppsmålning (alltså barnen får måla på personalen), after beach med sång, minidisco i poolen, giraffen Lollo gjorde besök och Olle sprang fram och kramades (Arvid sa att han väntar med det tills imorgon). Varje dag har SATS ca 3 träningspass. Jag körde vattengympan idag. Vi passade på att testa Lollo och Bernie matbuffen på restaurangens åt barnen. Positivt överraskade över maten. Ni skulle ha hört Arvids spontana utrop när han fick pastaskruvar och skinksås. -Åh, vilken god pasta! Stackars barn. De tycker nog inte Thaimaten är toppen. Olle duggar dock Massamancurryn och sitter och gapar varje gång jag tar den. Jag njöt av en väldigt god Caesarsallad.

Vi gjorde stranden den sena eftermiddagen när solen inte är lika varm. Vi blev inte direkt förvånade när två elefanter vandrade förbi med en skock ryssar hack i häl. Frukosten är himmelsk. Tempot är högt. Arvid och Olle älskar det här hotellet. Jag och Håkan njuter med. Men ärligt talat gillar vi nog lugnet mer. Detta kan dock bli en sjukt trevlig tillställning. Mysigt har vi det i Svenne banan-land! Surfar i lobbyn så orkar bara ladda upp ett par bilder. Sen sovdags!

 

 

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Vilket perfekt barnställe! Vad heter hotellet?
Ryssarna utmärker sig som vanligt, märker jag.
Ha det så mysigt!
Kramkram
M och S

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan