2013-01-08

2013-01-08

Besök och en ännu härligare dag

Våra härliga dagar eskalerar. Det är så fint att bara få vara nära sina kära all sin vakna tid. Man blir nästan lite blind ibland. Man behöver nypa sig i armen och vakna upp ibland. Visst! Det är en del syskonbråk ibland och lite intensivare stunder, men för det allra mesta är det härligast! Idag hade vi finbesök av Yvonne och hennes kompis Marie. De busade med pojkarna och åkte en massa rutchkana och körde med bilar med killarna. Mycket uppskattat!
Arvid och Olle är båda i en mysig period just nu tycker jag. Arvid är lite känslig och vill gärna att alla ska tycka bra om honom. Ingen får bli arg på honom. Då blir han lätt lite ledsen. Han är själv superglad och sprudlar av liv. Orden bubblar ur honom och det märks att han älskar Thailand. Bad och bus hela dagarna. Vår fina storebror. Bilden med Håkan säger allt!
Olle har varit världens busigaste och gladaste idag. Som vi är vana att se honom! Så skönt i mammahjärtat om jag nu istället idag har fått sprungit ihjäl mig efter honom. Hans nya lek är nämligen att han säger -Springa! Och sen kutar han runt runt som en galning helt planlöst. Det finns stora gräsytor att springa av sig på så det går ju bra, men man vill ju ändå vara nära om han får för sig att springa åt "fel" håll. Annars åker han vattenrutchkanan helt själv om vi tar emot nere och simmar runt med sina puffar i stora bassängen och i havet. Han pratar numera treordsmeningar och säger bl.a. -En gång till!, -Där är näsan!, -Tappa appen (nappen)! och -Gå ditåt! Några av alla nya ord är Skalle =dödskalle, äpäd=iPad, ute, simma, Gigi, kana = vattenrutchkana, pannkaka, elon=melon.
Arvid simmar på fint och tar sig med hundsim runt i stora bassängen mha Cherekringarna. Vi får köpa de röda när vi kommer hem. Nu lånar vi ett par av Alfred. De är hur bra som helst. Tack för tipset Lisa.

Jag tror jag klassar mig som frisk imorgon. Knappt någon hosta eller snuva alls nu. Olle har bara tagit sig åt öronen en enda gång på hela dagen.

Kvällen spenderade vi än en gång på grannrestaurangen Memories. Så mysigt ställe! Trevligt folk. God mat. Massor av leksaker till barnen. Vi har bokat vår egna barbecue där på torsdag med fisk, räkor, kycklingspett m.m. Blir ännu mysigare och godare om möjligt. Lite spännande för barnen att gå dit också, med ficklampor genom en liten skogsdunge. Det tycker ju till och med jag. Men imorgon väntar solen på oss igen så ska ta och stänga ner butiken nu. Life is good!

 
Häng i barnpoolen
Elefanterna i barnpoolen
Stranden vid lågvatten
Farmors syster Yvonne på besök
De "ingifta"
Vi väntar på maten
Olle älskar mina brillor
Bus i kvällssolen
Alfred och pappa
På memories
Så här hittade vi Olle ikväll. Pyjamas, napp, min hatt och brillorna. Så söt!
Godnattsaga efter en fin dag!
 

 

1 kommentar:

Therese sa...

Va härligt att läsa att ni har det bra och är på tillfrisknande :)
Ser så himla mysigt ut på bilderna, jag skulle själv kunna tänka mig att vara med ;)
Här hemma har vi precis börjat komma in i vardagslunken igen - men va jobbigt det vara att inte träffa barnen på en HEL dag! Första jobbdagen saknade jag dem sååå mycket!

Hoppas på att ni får vara friska och att resten av semestern fortsätter lika bra. Vi får ses nåt när ni kommer hem igen.

Kramkram
Therese

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan