2013-01-28

2013-01-28

Simskola

Igår var jag och Arvid på simskola för första gången av nio tillfällen. Vi är med i gruppen Krabborna från 4 år. Inga förkunskaper krävs även om man ska ha vattenvana. Första uppgiften var att hoppa från kanten i.

Vår stora kille är ju lite försiktig med att vara med på nya grejor och det kryddat med rejäl jetlag (han var uppe kl 04 i söndags) gjorde att jag hade mina föraningar om hans reaktion. Simläraren började med att gå igenom regler. Redan då sa Arvid att han inte ville vara med. Så det blev rejält med peppning resten av passet. Han ville bara hoppa från kanten och inte träna bentag. Vill inte pusha för hårt heller. Han ska ju tycka att det är roligt samtidigt. Men det slutade med några fina bentag iaf!!

Simläraren är ganska auktoritär vilket jag tror är bra för Arvid lyssnar på honom. Kom på nu att vi inte gjort hemläxan att göra 10 bentag varje kväll. Dumt. Arvid var uppspelt hela kursen och tyckte nog det var ganska roligt trots allt. Det var iaf mysigt att komma iväg bara han och jag. Efter kursen gick han både hoppa från kanten och åka rutschkanan hur mkt han ville och han verkar tycka att det är helt ok att vi ska gå varje söndag. Den här söndagen var Olle krasslig, men annars är tanken att hela familjen följer med. Myspys!

Inga foton tyvärr då det är fotoförbud i simhallen. Foton blir det bara vid tillfället för klädsim.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan