2013-01-26

2013-01-26

Jetlagade delux

Ja, igårkväll var det många trötta här hemma i familjen. Killarna gick och la sig kl 19. De brukar annars sova runt 20. Jag och mr låg och småsov i soffan redan vid halv åtta. Vi styrde våra lurviga till sängen en stund senare. Dock så fick vi inte sova så länge. Klockan 22 vaknade Olle och var jätteledsen. Vi har kommit överens om att han får sova med oss om han vill framöver. Han har som små känselspröt ute och känner att vi är där hela nätterna så han verkar verkligen ha behov av närhet. Det är ganska mysigt när han ligger och känner på en om nätterna. Så jag bar in honom till vår säng. Lade ner honom och då kräktes han över hela sängen. Jippie! Så nu vet vi att vi lever igen. Duscha Olle. Sanera vår säng. Sova. Klockan 4 kom Arvid in. Då var han pigg och sedan dess har vi nu varit vakna. Olle sover dock fortfarande och han är brännhet. Stackarn. Har inte tagit tempen än då jag inte vill väcka honom.

Jag vet fortfarande inte om han försökte berätta för oss under middagen att han mådde dåligt. Vi åt taccos och han ville inte ha något alls. Han ville bara sitta i mitt knä och sa -Plåster hela tiden. Vi förstod inte vart han vill ha det. Tillslut fick han ett på armen. Det var ca 3 timmar innan han blev sjuk.

Det har ju varit mycket konstigheter med Olles hälsa på sistone. Kanske måste vi kolla upp honom här hemma med. Han har ju fått två kurer antibiotika på resan. Haft konstiga utslag bl.a. under fötterna. Varit åksjuk för första gången i sitt liv. Och nu har han spytt igen (ca 2 dygn efter åksjukincidenten) samt har feber. Dagen idag blir nog zombielik. Tur att vi hade en massa energi igår och packade upp nästan allt, tvättade, handlade och pyntade bort julen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej. Ja vad ska man säga att än att livet är fylld med prövningar. Stackars Olle! Ville ha plåster...
Jag hoppas att allt ordar upp sig för er
Kramar i massor
Mams

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan