2013-01-17

2013-01-17

Good and bad

Värsta braiga dagen idag på många sätt och på ett sätt lite sämre. Börjar med det dåliga och avrundar med det braiga. Sån är jag. Tar helst de dåliga nyheterna först om jag vet att jag får båda.

 

Olles öron är fortfarande inte bra. Han började ta sig åt dem igen för ett par dagar sedan. Eftersom de så klart har en egen läkarmottagning här på området gick vi dit idag då han låg och gnydde en del inatt. Fortfarande dubbelsidig öroninflammtion. Vi har fått en ny kur med antbiotika. Nu med bubbelgumsmak. Inte heller det någon hit. Fick tvinga i honom den. stackars städerskan som var ute i korridoren. hon trodde nog att jag hade ihjäl ett barn här inne. Vill inte riskera förra årets flygning hem (värsta någonsin) så känns bra att vi tar en till kur trots allt. Den här läkaren menar att det kommer från en halsinfektion som gått upp i öronen (han kikade i halsen). Det kanske den första läkaren menade med när han sa att han fått det från ACn. Vem vet? Annars är han glad och inte alls hängig eller så.

 

Annars tog jag mig iväg på vattengympan idag. En ny instruktör. Sjukt mkt jobbigare. Vem visste att det kunde vara så jobbigt med vattengympa? Håkan tog sig en tur till gymmet. Jag fick mig även en massage idag (back shoulder som vanligt). Jag lovar att hon stod med knäna mellan mina skulderblad. Sjukt skönt. :) lisa - jag har inte hittat Alex massage än. Kanske hinner jag söka upp det innan vi styr kosan hemåt. Annars badade vi hur mkt som helst med killarna. Arvid var med lite på Play and splash, men tröttnade efter ett tag och återgick till sin billek. Han fick en bil av en rysk(!) pojke som skulle åka hem och nu släpper han den inte ur sikte. Jag och Arvid var och smygkikade lite på after beachen (sångstunden med Lollo och Bernie) och han vill vara med på den imorgon sa han. Idag räckte det med att stå en bit ifrån och kika lite. Sötnosen. Kvällen var mycket trevlig och vi åt middag med våra nygamla bekantskaper (tvillingbröderna med familjer). Vi avrundade med lite ABBA-show på hotellet. En grymt skön dag och den flöt på helt utan gnäll eller stök.middagen var nästan den bästa hittills. Vi kom ihåg att ta med strandleksaker ut. Det höll dem sysselsatta tills maten kom. Ingen iPad innan middagen kommer in brukar annars vara en utopi. :)

 

Det bästa med hela dagen var nästan det som hände när vi kom kom tillbaka till hotellrummet. Vi har märkt att Olle varit torr i blöjan ibland och så även när vi skulle byta till pyjamas. Jag frågade om vi skulle gå och kissa och han sa ja. Vi gick på toaletten och satte honom där. Efter några sekunder kissade han. Galet bra! Typ tredje gången i sitt liv han sitter på en toalett. Bara att nappa på detta och köra på!? Vore ju drömmen. En till liten sämre sak är att vi tappat bort en giraffsnuttis till olle. Tur att vi har en till med. En chans kvar..

 
Elefantridning på stranden verkar vara standard

Olle på språng med pappa efter (bild från igår)

Arvid på water splash

Nya bilen

Vi slår oss ner för middag. 6 vuxna och 5 barn och hur lugnt som helst!

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, ni har då en händelserik semester!
Får ni inte tillräckligt med motion med att springa i kapp Olle? Bra att han kureras i tid!
jag har fått omvärdera mina fördomar om ryssar! Alla är inte galna! Fin bil!

Kramkram till er alla
Mams

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan