2013-01-10

2013-01-10

Thairapport och hälsostatus

Nu är vi friska igen! Tjohoo! Jag knaprar det sista penicillinet och Olle lika så. Det har inte varit någon lätt uppgift att få i honom vätskan. Vi har fått tvinga i honom det. Ingen trevlig tillställning. När vi lagt det i något gott har han genomskådat det och vi har sumpat ngn dos pga det. Senaste gången lyckades vi lura honom genom att blanda i apelsinjuice. Så får det bli även imorgon då jag tror sista dosen/erna tas. Hoppas vi fått i honom tillräckligt nu (vi har tyvärr spillt lite i vår kamp). Han verkar nöjd iaf. Så pass nöjd att han höll mig från solstolen hela dagen fram till lunch. Såg inte skymten av den. Olle springer som en galning på alla öppna ytor. Jag får springa allt jag kan för att hinna ikapp honom (om jag behöver). Tur att jag inte är gravid. Då skulle jag ha panik. Jag testade honom igår. jag följde efter honom när han sprang utan att han såg mig. Då sprang han hela vägen till vattenrutchkanan. Gick uppför alla trappor själv (med mig nära) och så gick han upp och satte sig. Redo att åka. Man får vara på sin vakt. Han får ständigt ha simringarna på sig. han älskar dem så det går bra. Förutom kanan gillar han att simma i djupa poolen och att bada i havet. Barnpoolen fungerar den med emellanåt. Så vi är väldigt aktiva. Latar oss gör vi när Olle sover. Då passar vi på att bada lite med bara Arvid. Han får även spela lite iPad. Imorgon blir det nog min första massage nu när jag är frisk igen. Jag och G passade på att smyga över till Memories i eftermiddags för en Nespressokaffe. Gud va gott!

Ikväll har vi även haft en underbar barbeque på Memories. Grillade räkor, fisk, kycklingspett, bakad potatis... Härliga dippsåser. Allt detta för 350 baht per person (80 kr). De fixade barbecuen bara för vår skull och åkte och handlade även på marknaden bara för vår skull. Löjliga priser här. Fantastiskt gott även om allt inte föll killarna i smaken. Det slutade med att de avrundade med en pannkaka... :)

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad bra att ni är friska och krya igen!
Ni har det då verkligen underbart!
Hälsa alla
M&S

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan