2013-01-05

2013-01-05

Första dygnet i Thailand

Här är dagens bildskörd. Killarna hittade hem direkt i barnpoolen. Olle går runt i den och säger -Bada, bada bada! Och asgarvar. När vi frågar om han kan simma så lägger han sig ned med sina armpuffar och flyter runt. Sötnos! Arvid gick bananas i vattenrutchkanan och sprang som en liten tätting upp och ner. Han var så trött att han somnade till vid matbordet ikväll. Han vilade inte en stund på hela dagen utan ville bara bada hela tiden. Det är en fröjd att se dem.
Natten blev lite konstig och vi låg vakna allihopa i ngn timme eller två mitt i natten. Arvid ville spela iPaden (vilket han så klart inte fick). Han var lite ledsen över det ett tag och så låg han också i vår säng en stund. Tur att den är stor! Sen sov vi dock alla till nio i morse och killarna somnade tillslut nu vid 21.30 så imorgon borde vi vara helt i fas.
Hotellet är fint. Precis vår style. Lite finare, men inte överfancy. Det finns tre olika poolområden. Ett på Villaområdet och där ser det väldigt flott ut (oklart om vi ens får vistas där). Ett till som vi inte hunnit testa än och ett där vi var idag. Stranden är jättefin vid högvatten och vid lågvatten blir det jättelånggrunt, men kanske inte lika vackert. Lite som Klong Dao på Lanta. Mycket bra för barnen dock! Enda nackdelen är att det inte finns jättemånga matställen (tror vi utifrån det lilla vi hunnit se hittills) och vi måste åka till Khao Lak för shopping vilket är 15 km. 7 eleven finns dock inom räckhåll. Båda dessa faktorer var vi dock inställda på.. Ilandsproblem. :)
Jag och Håkan sitter nu och surfar på varsin iPad nära baren. Barnen sover. Lyckokast att ta med babyvakten! Bäddar för en drink här någon kväll snart.
Annars är jag fortfarande sjuklig tyvärr vilket känns trist. Bättre är jag iaf, men har knaprat någon Alvedon sedan jag kom hit. Hostan och snuvan är kvar. Hur jag hade mått utan penicillin vill jag inte tänka på. Imorgon är kanske dagen F! Som i frisk!?
Killarna i barnpoolen
På favoritrestaurangen hittills
Olle njuter
Familjen Wacker
Rutchkanan
Sovande sötnos
Arvid njuter i Thailand
Vi bygger sandslott
Poolområdet
Mellis
Badkillar
Syftar inför middagen på vårt rum
 

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan