2013-01-26

2013-01-26

Diagnos - höstblåsor

Nu har vi fått diagnos på vår lilleman. Det var faktiskt mormor som knäckte nöten. Hon googlade på utslagen under fötterna. Höstblåsor tipsade hon om. Dock så tänkte jag att det hade med antibiotikan att göra. En av våra nya bekantas son hade också öroninflammation borta i Thailand och fick antibiotika. Helt plötsligt fick han också prickar under fötterna. Tänkte att det inte kunde vara en slump. Nu vet jag dock att det inte alls var anitbiotikan. Jag googlade också höstblåsor och det var ju precis samma utslag som Olle hade. Olle hade även utslag under munnen. Men jag trodde att han skrapat sig där då han ramlat en del. så var ju inte fallet.

Andra symptom är illamående och feber (oftast under 39 grader). Precis som Olle. Sedan smsade jag mitt tips till våra nya bekanta och fick svar att de åkte till Danderyd igår då pojken hade prickar lite här och var. Efter en massa tester fick han diagnosen höstblåsor. Så ja, skönt att veta vad det är han har. Det är många pusselbitar som faller på plats också med kräkningarna, brist på matlust och febern. Prickar har han inga längre iaf. Sjukdomen är en virussjukdom och brukar inte vara så länge. Så nu är det bara att vänta ut den.

Olle med utslag under munnen och under fötterna

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan