2014-11-13

2014-11-13

Tjejhelg coming up!

Bokad sedan länge och vi är taggade som få (talar för mig själv, men tror de andra är det med :)). Imorgon kommer det att råda lite småkaos här hemma. Vi ska agera köttsluss igen. Det berömda och riktigt illaklingande namnet jag döpt Håkans föräldrars köttleverans till. Leveransen sker direkt hit från slakteriet med en hel massa kött och många av våra nära och bekanta kommer och hämtar upp kött hemma hos oss. Det innebär att vi får en kvarts tjur att ta hand om själva också. Den ska ju in i frysen så snabbt som möjligt. Den brukar räcka under året. Ibland får vi komplettera med en del köttfärs.

Samtidigt med middag brukar leveransen infalla. Sist hade vi en liten miniElsa här hemma. Den här gången är hon ett år äldre och ett litet annat lugn råder. Fast imorgon har jag även projektet att forsla iväg möbel till Söderkulla då lite ommöblering ska ske, ordna lite middagsmat och så rullar tjejligan in här ungefär samtidigt. Och i samma veva ska bilen hämtas från verkstaden av mr. Börjar gamla Bettan ge upp? Vi får se. Tillsvidare pungar vi upp och betalar snällt för att hon ska få serva oss vidare. Men hon får nog inte många fler chanser...

Töserna rullar in för det är tjejhelg coming up! Vi inleder med myskväll hemma hos oss innan vi åker inåt stan och gör Stockholm på lördag. Och som vi ska göra det! Shopping, lyxlunch, lyxmiddag, svit på hotell, gästlista und so weiter. Ja, antar att lördagen kommer att bli en låång dag! Så mysigt det ska bli. Var och kitade till mig lite idag fast det blev inte lyxigare än att jag shoppade lite på H&M och Lindex i Arninge. Haha. Livet i förorten liksom.


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan