2014-11-11

2014-11-11

Återigen upptäckta svagheter

Måndag! Full fart igen. Upp tidigt och få iväg Arvid till skola och Olle blir ju lämnad kl 8 han med. Jag och Elsa begav oss in till stan och jag klippte mig. La i lite färg i hårbotten, men gjorde inget mer. Vi drar ju på vintersemester och det är ingen idé att lägga en massa pengar på färg då kom både jag och min frisör fram till. Nog för att det är två månader kvar, men det är bättre att köra en ordentlig genomgång av håret när vi kommer hem. Så har bokat mig en tid då. Mitt hår har aldrig varit sämre än nu kom vi också fram till. En massa hår som håller på att växa ut igen efter amningen. Så har en liten ofrivillig aura av hår på min vackra hjässa. Nåväl. Det var grymt skönt att bli ombonad och Elsa skötte sig exemplariskt så klart. Hon satt och kikade på oss hela tiden utan att säga ett knysst.

Fångad av en stormvind, men i alla fall nyfrisserad och lite ny färg i utväxten.

Men det här med att ha bebis i stan! Så skönt att jag slipper det vardagligen. Omöjligt att röra sig på gatorna utan att de vaknar. Är det inte poliser och ambulanser med sirener påslagna så är det någon lastbil som håller på och lastar av eller långtradare som dånar förbi. Hade ju tänkt att Elsa skulle sova innan frisörbesöket, men det var lättare sagt än gjort. Gick typ 15 varv runt Humlegården innan hon somnade om och då han hon sova ca 20 min innan frisören och som tur var sov hon första kvarten med. Men ändå. Skönt att bo ute på vischan där det råder TYSSSSTNAD (lokalbussen här hemma räknas knappt i sammanhanget).

Vi kom hem igen efter lunch och fick en eftermiddag hemma innan det var dags att hämta killarna. Jag drog sedan till gymmet för att återigen upptäcka mina svagheter. Det är som att ju mer man tränar desto mer inser jag hur många de där svagheterna är. Vi fick en rejäl genomgång av TRX-banden med vår PT idag. Vi hade önskemål om fokus på core och rumpa/ben och vi fick många matnyttiga övningar med oss. Men galet vad jag inte klarade av nästan någon av dem. Kanske beror det på att jag precis väckt min rumpa till liv. Så nu jäklar blir det fokus på att bygga upp styrkan igen! Nog för att det "bara" är ett år sedan jag fick barn, men det är väldigt lätt att jämföra sig med andra. Ligger en bit efter Tessan som jag går med och det är bara att kavla upp armarna och hårdköra. Tävlingsmänniska som man är. :) Fick godkännande att ta lite bilder för att komma ihåg övningarna och det nyttjade vi så klart! :)

Fullt fokus!

Tessan kör loss med en Bulgarian split squat. Förstår varför de slängde in Bulgarian i namnet. Den här var en killer för min stackars svaga rumpa.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Bra kört igår! Du var grym och jag var grym... :)
Tänk va starka vi kommer att bli i ASSSSET efter alla bulgarian...

Kram Therese

Smilingmom sa...

Du ser stark ut gumman! Kör så det ryker! Kramar

Maria sa...

Tessan - Tack själv tjejen! Hot Mojon igår var hot! Pust. Blir inte så mycket träning för mig i helgen så passar på nu i början av veckan.

Anna - Tack fining! Du verkar köra hårt i spåren du med! Så härligt (och intensivt :)) ni verkar ha det! Många kramar

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan