2014-11-21

2014-11-21

Oj, är det fredag! - min vecka

Det har tagit hela veckan för mig att återhämta mig från helgens tjejhelg. Galet trevligt var det. För trevligt. Så där trevligt så man går hem genom Stockholmsnatten kl 04 utan skor (ömma fötter efter en kväll med klack och dans). Jo då. Fick slänga strumpbyxorna för det var inte många hela delar på dem under fötterna. Så oj så trevligt, men oj så sliten jag varit den här veckan. Det kommer ett inlägg om själva helgen också så klart.

Efter måndagen var jag väl i hyfsad form igen och kunde återuppta träningen. Så har kört träning tis, ons. tors hittills. Det braiga flödet med träning håller i sig. Har därmed rivit av box, bodypump och hot mojo. Boxträning var det väl ungefär 12 år sedan jag körde på skolgymmet i Örebro. Haha. Det var vår elaka PT som höll i passet den här gången. Och ja han slängde in lite elak träning mellan boxövningarna såsom burpees och Sally squat challenge. Se inspiration här, fast vi körde utan vikter och texten i Mobys låt talar ju sitt tydliga språk. Upp och ner. Hej vad det går! Riktigt trevligt och smärtsamt pass och mina axlar ömmade inför pumppasset dagen efter kan jag lova. Fick lite blodad tand för fler boxpass framöver. Det är dock en fördel om man går två så att man vet vem man får träna ihop med.

Nu har vi fått vara friska bra många veckor igen så känns som om vi kör på lånad tid nu. Därav tänker jag att det är lika bra att träna på nu medan vi kan. Det lär blir någon ofrivillig paus snart tror jag. Och min rumpa känns så ju bara så bra! Har varit till naprapaten två gånger nu och rumpan är som natt och dag. Jag har ju varit duktig att rulla med min boll och kört gummibandsträning också. Så jag har själv bidragit till det bra resultatet. Den är inte hundra procent än. Jag har fortfarande vissa muskler som är ömma vid tryck, efter att tidigare ha varit överansträngda antar jag. Jag går inte runt och har ont längre vilket känns underbart. Har en träff med naprapaten nästa vecka, men sen klarar jag mig nog på egen hand. Och i och med mina goda resultat vill jag verkligen rekommendera Rehabteamet i Vallentuna om du funderar på vilken naprapat du ska gå till.

Annars har jag varit till stan och lunchat med fin vän. Jag har varit på kyrkans babycafe här på torget och så har jag varit och ordnat med ärenden hos banken inför arvsskiftet. Det sista är ett ärende som jag gärna varit utan.

Nu väntar en lugn helg igen (välbehövligt). Vi kör fotbollsträning och kalas. Så klart lite annat också. Tänkte bland annat att vi skulle inviga all trevlig badutrustning som shoppats inför Thailand. Idag har jag och Olle mysdag. Han leker just nu med lera och snart styr vi iväg mot polismuseet. Elsa ska bara vakna först. Trevlig helg!

Vi hänger lite vid Tändstickspalatset. Vackert!

Lunchdate med min lilla skalman på NK

Olle i ny fin presenttröja. Tack Sandra!

Kittade inför resan


Ryggläge på soffan x antal ggr den här veckan

Sötnosen tror vi tog sitt första steg nu i veckan. Men sen har de små stegen lyst med sin frånvaro. To be continued.


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan