2014-11-04

2014-11-04

Maskeradkalas - Arvid 6 år

Så äntligen var det dags för Arvids kompiskalas nu i söndags. För vi har ju redan haft kalas för familjen tidigare. Det vankades maskeradkalas. Det är ju sådana tider nu. Alla killar i klassen kom och Olle. Och givetvis var Arvid utklädd till den läskiga roboten han även var utklädd till på haloween. Fast masken hade han inte på sig som tur var under själva kalaset. Det hade nog skrämt slag på stackars Elsa, som ju var livrädd under hela haloweenkvällen när den ena läskigare än den andra knackade på dörren. hihi. Olle var världens sötaste Batman han. Jag bjöd till lite och drog på mig lite häxkläder (tack för lånet av alla grejor Johanna!).

Galenskaperna började på en gång. Puh! :) Barnen sprang runt, runt typ 100 varv och sen gick det över till brottningsmatch. Märktes att det bara var killar. Haha. Kalaskostymerna åkte av ganska snabbt. Annars hade de små fått värmeslag. Jag lugnade ned dem lite och de öppnade paketen med snurra flaskan. Arvid var mer än nöjd då han fick en massa små legoförpackningar att sätta tänderna i. Det råkade till och med bli dubbelt så ska byta ett par av dem.

Det fikades så klart med kakor och glass. Vi lekte dansstopp med monstermusiktema. Självklart skulle barnen göra läskiga monsterminer när det var stopp. Sedan var det full rulle igen. Fanns ingen hejd på barnens energi. Vi avrundade det hela med spökjakt. En riktigt hit. Vi släckte ned huset och alla barnen försågs med en liten ljusstav (hittade på Rusta) och var riktigt populära. Jag gick först med ficklampa. Vi letade överallt, men inga spöken! Däremot hängde det lite läskiga spindlar här och var. Vilken tur att vi däremot hittade alla kalaspåsar under vår säng! ;) Håkan och Elsa höll sig i bakgrunden på övervåningen (nog för att alla kidsen var där och härjade också).

Efter två timmar tackade alla barnen för sig och vi vuxna hade överlevt ytterligare ett barnkalas. Arvid var mer än nöjd och vi vuxna var mer än slut. Fast lite roligt tyckte jag nog att det var!


Redo för kalas!




Galenskaper :)






3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Maria! Hoppas allt är bra med er! Gud vilken cool liten fladdermusdräkt Olle har! William skulle bli överlycklig över en sån. Vart har du köpt den? Kram Petra

Maria sa...

Hej Petra. Allt är fint. Hur mår ni? Tack. Olle älskar den (iaf ibland när det vankas utklädnad). Jag köpte ögonen på hm.com och själva capen köpte jag online. Det är en sån här dräkt, men jag köpte den inte i den här butiken.http://www.pingpongbarnklader.se/maerken/den-goda-fen-maskeradklaeder-barn/barn-batman-cape-huva-maskeradklaeder/ Har för mig att vi handlade på lekmer... Kolla med Malin. ;)

Kramar

Anonym sa...

Tack Maria! Kram Petra

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan