2012-04-27

2012-04-27

Sista mammadagen

Fredagen var den sista dagen jag var hemma med killarna. 14 mån har gått så fort. Det har varit lite svettigt ibland, lite frustrerande ibland, men mest väldigt mysigt, själaläkande och underbart. Nu har vi kommit i mål känns det på något sätt. Nu är det en härlig sommar kvar och sen börjar lilleman dagis. Då är rutinerna tillbaka igen.

Vi börjar även få rutiner här hemma om nätterna. Den kommentaren baserar jag på de två senaste nätterna. Olle har strulat och strulat om nätterna så vi beslöt oss för att återigen ta upp femminutersmetoden. Han har fått lite mildare behandling iom att han var sjuk, men nu var det dags för hårdhandskarna igen. Han skrek i 25 min här om kvällen. Natten som följde vaknade han till vid 05 och somnade om av sig själv och sen vaknade han kl 07! Idag vaknade han kl 06 första gången och ville iofs sen inte somna om. Wow! säger jag bara om det var metoden det hängde på.

Hur som, min sista dag med mina pojkar spenderade jag hemma hos bästa mamman och hennes barn. Vi drack kaffe som sig bör, lunchade, barnbus, utelek och hann med lite sista mammaprat (och annat) innan helgen kallade och våra karlar kom hem. På onsdag väntar jobb av oviss karaktär då jag inte vet vad jag kommer att ha för uppdrag. Men ser fram emot det samtidigt som jag kommer att ha jätteångest över att inte träffa mina godbitar och istället bege mig på bussen eller tåget innåt stan. Kanske är de vakna i ottan så jag hinner säga hej. Vore mysigt.

De stora killarna spelar memory

Agnes röjer

Olle röjer

Och så försökte Olle kela lite också

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan