2012-04-21

2012-04-21

En kalasdag!

Var lördagen i dubbel bemärkelse. Vi började med ett riktigt barnkalas hos Hanna på gatan. Alla var där! Då menar jag alla barnen i grannhusen som kunde komma. Några börjar bli så stora att de gick dit själva. Barnen började med köttbullelunch innan en massa lek. Sedan var det vi föräldrars tur och vi bjöds på härligt bröd med goda pålägg och såklart kaffe till det! Sen fick barnen komma ner och så blev det glass för hela slanten. Arvid hade det jätteskoj och jag hann skvallra lite med grannarna. Alltid något matnyttigt man kan få reda på. Trevligt!

Sen skyndade vi hem och svidade om inför nästa kalas hos Vilhelm som bor utanför Vallentuna. Han har också fyllt 3 år. Där bjöds vi på en massa godheter som kycklingsallad och en uppiffad fruktsallad med mynta och lime i. Supergott! Här var det lite mer fokus på föräldrarna som umgicks medan barnen lekte. Som vanligt en massa killar. 8 st och 1 tjej. Hur ska det bli när de är stora? Julia får det tufft. hehe. Sen skyndade vi hem igen då mr skulle på fotbollsfest hos coach (grannarna). Jag var hemma med killarna och njöt över lite egen tid efter läggning. Ett glas rött han jag med i min ensamhet och lite bokläsning. Skön lördag!

Bilder blev det bara från Vilhelms kalas tyvärr.





Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan