2012-04-18

2012-04-18

Lite om våra vardagar

Dagarna lunkar på här hemma. Det är jättemysigt just nu tycker jag. Alla är harmoniska. Olle vaknar med ett stort leende varje morgon då Arvid kommer in och väcker oss strax efter sju. Sen är det full rulle. De leker en massa och vi försöker byta om och duscha däremellan. Sen är det frukost, tandborstning och på med ytterkläder. Lite jäktigt är det, men vi hinner ändå ha mysfrukost ihop. Våra kompisar på gatan kommer förbi kvart i nio och vi gör följe till förskolan.

När vi kommer hem har Olle förhoppningsvis hunnit somna i vagnen och jag är hemma och pysslar lite och dricker kaffe. Idag hann jag bl.a. sortera ut kläder som Alfred skulle få, putsa och smörja vinterskor/stövlar innan de ställdes undan, slå in en massa paket (då vi ska på en massa roliga kalas i helgen), skicka brev (inte e-post utan vanligt hederligt) och kolla på Malou efter tio med en påtår innan Olle vaknade igen.

Sen är det full rulle igen med lek och lunch med honom innan vi går och hämtar brorsan. Idag var Olle vaken när vi kom fram så han fick följa med in. Alla barnen var på väg ut för att äta mellis så det var kaos i kapprummet med alla som skulle klä på sig. Han njöt för fulla muggar och gick runt och log mot alla. Han känner sig redan hemma där. Jag är inte ett dugg orolig för inskolningen... När vi kommer hem leker vi oftast på tomten eller i lekparken. Om vädret tillåter äter vi mellis ute då Arvid inte är med på förskolans mellis. Sen brukar oftast det vara dags för Olle att vakna och då går vi in och leker vidare och börjar ordna med middag. Ja, så mycket mer än så händer det inte under våra vanliga vardagar hemma. Ibland lyxar jag dock till det och umgås med andra mammor, åker in till stan eller shoppar och så under tiden Arvid är borta. Nu är det bara 4 vardagar kvar som jag bara har Olle hemma så om någon där ute vill ses är det nu det bör ske!

Killarna samlar smältvatten

Nappkille innan sovning

Vatten och ullvantar är ingen bra kombination

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan