2012-04-24

2012-04-24

Dagens bröder och lite tankar om dem

Jag är så väldans kär i alla mina killar just nu. Kanske är det lite extra nu när jag börjar jobba nästa vecka. Jag kommer sakna att vara hemma då det just nu är väldans mysigt om dagarna. Olle är så härlig. En riktig spjuver. Han glider runt och skrattar för det mesta, men blir riktigt arg om han inte får plats på pallen när storebror borstar tänderna eller om han blir lämnad själv när han sitter i vagnen. Han vet vad han vill! Han har börjat äta helt ok och så klart ska det vara samma mat som jag äter. Fläskfilén var lite svårtuggad dock. Men nu har hans åttonde tand tittat fram lite längre bak i munnen. Kanske är den lämpad för köttbitar. Vi får se! Jag tror tanden gjort att han trillskats lite extra om nätterna de sista par dagarna. Med rätta kanske då det ser ganska rött ut där inne. Han somnar ganska lätt både i vagnen och om kvällen. Han älskar lekplatsen och att vara ute. Då är det full fart som gäller. Han älskar att bli jagad också och då kiknar han nästan av skratt. 

Arvid har sån koll på allt nu och börjar snappa upp saker som händer utöver rutinerna, som att det var jättekonstigt att det kom en grön postbil (Bring) istället för en gul. Nu när han kan uttrycka sig så bra kommer det så mycket härliga haranger av ord. Och han är så snäll. Inget trots här hemma inte. Han har aldrig någonsin lagt sig ned och skrikit på offentlig plats. Knappt hemma för den delen heller. Det har nog varit min räddning under första tiden med lillebror som var ganska stökig. Han har äntligen börjat visa intresse för att lära sig cykla och blir förbannad om det inte går. Härligt Arvid! Jag gillar när du visar lite jäklar anamma. Några kommentarer från storebror på sistone (nog för att han säger så mycket fler roliga saker, men som jag nu glömt bort. Jag får börja anteckna dem): 

-Mamma sluta, Olle vill inte åka vagnen! (Om Olle är arg när vi är på promenad)
-Farfars fyrhjuling är trasig! Vad tokigt!
Jag på dagis: -Arvid var är din vantar?
Arvid: -Jag vet inte var vantarna är så du får gå in och leta. (Tack för den!)

Fördelarna med att börja jobba är att jag slipper ta nätterna. Håkan får börja ta nattskiften nu. Själv tänker jag använda öronproppar. Jag slipper även plocka med disk och torka diskbänkar en stor del av dagarna. Det blir en del sånt med barn hemma. Tyvärr får jag inte kramas och pussas med mina fina när jag vill. Bara det sistnämnda gör ju att jag skulle kunna plocka disk hela dagarna om jag fick välja. Suck. Tänk om man kunde jobba halvtid. Det skulle vara det ultimata. Nu börjar jag iaf med 100% fram till augusti så får vi se hur många % jag landar på sen när Olle börjar dagis. 

Sa jag att jag ska träffa en husleverantör ute vid en tomt imorgon?! Något extra skoj måste man ju få ha de sista dagarna hemma. Så all min vakna "egna" tid går nu (återigen) åt till husdrömmande i kataloger och på nätet. Vad är väl en bal på slottet?!

Här ser man Olles lite gulaktiga öga bra. Gillar det så mycket. 

Så klart kan jag vara glad också!

Fina, fina storebror

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan