2012-04-03

2012-04-03

Mammavardag och lite annat

Jag var lite extra tydlig idag till förskolechefen att jag gärna ser att killarna börjar på samma avdelning. Tidigare har han bara meddelat att de försöker ordna så om inte föräldrarna önskar annat. Det blir bra tror jag. Nu hoppas jag det blir så också. Om inte annat så är det ju smidigt att lämna barnen í samma dörr. De hade spontandisco idag på dagis när vi kom dit. Det var fullt ös med andra ord. Arvid blev lite ledsen. Han var väl kanske inte beredd på uppståndelsen. Hehe. Han och en fröken gick och pysslade istället. Sötnosen.

Jag passade på att göra lite trädgårdsbestyr idag medan Olle hade sin förmiddagslur. Så alla häckar blev klippta utom den till höger om huset. Känns bra nu när vi ska ut och fara i påsk. Då blir det ju ingenting gjort på den fronten. Jag passade även på att skriva ner mina mål för året inför lönesamtalet/målsamtalet imorgon. Hoppas Olle tycker det är roligare på mötet än sist... Så den här dagen går kanske inte till världhistorien som den mest spännande mammaledighetsdagen. Men, men. Imorgon blir det alltså en runda in till stan och sen hem och packa lite inför påsken. Borde även fixa påskäggen till killarna, men vi får se vad som hinns med. Det finns ju påskgodis i Sandviken med.

Ikväll testade jag mina nya löparskor. Det fick bli ett par Asics den här gången med. Ett par GEL 1170 W. Testade dem på löpbandet då öppet köp fortfarande gäller efter en provlöpning inne. Dom var snabba och grymt sköna! Så de är keepers. Man märker inte att de gamla blir nedgågna förrän man provar ett par nya. Jag hade ju en personal shopper i fredags på Stadium då grannen jobbar där (för övrigt årets medarbetare på Stadium i Stockholmregionen, så det kan ju bara bli bra). Det behövdes hjälp med två barn med... Vi kom hem med 4 par skor och löparkläder till mr. Det är strongt jobbat tycker jag och allt blev bra! Lika bra att passa på nu när de har 25 % på allt i butiken.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan