2013-04-02

2013-04-02

Reklamera!!!

Jag som verkligen tyckt om killarnas vinteroveraller från Kappahl Kaxs. Till och med fröknarna höjer dem till skyarna. Här i veckan upptäckte vi dock hål på insidan av benen på Arvids overall. Den har tejpade sömmar och på något sätt har det på insidan blivit en kant vid tejpningen och vid användandet så har tillslut tyget nötts sönder längs med kanten på tejpningen. Det är alltså inte vid sömmen utan mitt på tyget vilket ju inte går att laga. Jag trodde att jag hade ett givet svar på vilka overaller vi kommer att ha kommande åren, men nu får jag nog testa något nytt nästa år (om de nu inte lyckas åtgärda problemet tills dess). Reklamationen gick bra (har ju lärt mig att man ALLTID ska reklamera enligt mina butiksvana vänner) och nu står Arvid utan overall vilket ju innebär krav på vår och det NU! För i morse var den där evinnerliga kylan tillbaka igen...

Passade även på att handla ett par nya jeans åt Olle. Även dessa från Kappahl av modellen Rick. De är de bästa lekjeansen och är snygga så man kan ha dem till "finare" tillfällen med! Tips till alla där ute och passa på när du ändå har en sån där 25% rabattlapp som dimper ner i brevlådan då och då! De är tuffa i lite baggymodell. Justerbar midja. Lite resår längst ner på benet så att de sitter bra. Både Olle och Arvid har haft några par var. Olles 86:or gick inte längre att knäppa i midjan så tänkte vara snäll och ge honom ett par nya. Bästa mamman väl?!


Trasig overall


Braiga jeans

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan