2013-04-26

2013-04-26

Lite vardagssnack

Våren är ju här nu.  Det är så härligt de dagar det är fint väder. Då försöker jag ta med killarna ut en stund efter jag ätit middag (det sker oftast efter de andra i familjen). Igår cyklade vi lite för att tillslut hamna på en av lekplatserna i området. Det var svårt att få dem att gå in, men det var ju ett måste när klockan började närma sig halv åtta.


Annars har jag själv inte hunnit med i svängarna. Våren har kommit vilket innebär att man måste väcka trädgården till liv. Jag är ju borta varje helg nu känns det som. Så mycket pyssel i trädgården har det inte blivit och det är ju knivigt för Håkan att få till det själv med två barn hemma, som bara vill cykla och hänga i lekparken så fort man kliver utanför dörren. Så här om kvällen blev det gödsling av gräsmattan och att klippa lite häckar kl 20. Lite annorlunda. :) Är långt ifrån klar med häckklippningen, men får göra ett ryck till någon kväll. Det är dock väldigt rogivande när man väl kommer ut. Dock så måste jag medge att det är lite av ett stressmoment innan det blir av.

I helgen åker jag ensam upp till Sandviken/Gävle på 30-årsskiva. Mr får sköta markservicen med killarna. Nästa helg blir lugn (kanske är då jag ska hinna med allt vårfix?) och sen fraktar jag och Håkan barnen till Söderkulla på tisdagskväll för att i gryningen på onsdagen packa oss iväg till New York en vecka. Så det går ingen nöd på mig just nu!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan