2013-04-30

2013-04-30

30-årsskiva och vårfix

Fina Sanna fyllde 30 år för ett par månader sedan. Hon bjöd in till fest på Silvanum i Gävle i lördags. Jag packade in mig själv i bilen och åkte på en miniweekend (lör-sön) till Sandviken/Gävle. Jag tog en snabbis förbi Valbo och Ikea och inhandlade grejer till vårfix på tomten. Styrde sedan hem till mamma och åt smarrig köttbullslunch (Stefan kan sina köttbullar). Jag svidade om och mötte upp de andra tjejerna och killarna utanför Silvanum. Det var ca 70 pers (?) på festen och vi bjöds på smarriga snittar och en härlig medelhavsbuffe. Det var mestadels sjukgymnaster och jurister på plats (en mycket intressant blandning) och som IT-konsult var jag faktiskt ganska ensam för engångsskull. Det blev tipspromenad, tårta och mingel efter det.

När de övriga drog igång dansgolvet så mös jag istället vid borden med övriga tjejer. Det är lite svårt att få igång den rätta partystämningen och slänga med mina lurviga när jag är gravid och kvällen är sen. Men jag hade mycket trevligt och landade inte i säng förrän framåt halv två vilket är mycket (med betoning på mycket) senare än vanligt. Tack Sanna för en trevlig fest!! Du såg ut att ha väldigt roligt! :)

Jag sov i Furuvik hos fina Annika och Erik som ju också ska ha barn, en månad innan oss. Det är lustigt. När man får veta att man är gravid tror man att ingen annan är det och att mammaledigheten kommer att vara ensam. Sen poppar de upp, en efter en. Mycket trevligt måste jag säga! Senaste i ledet är en gammal kollega som jag umgås en del med även nu när vi båda bytt jobb. Det var barnfritt hemma hos Annika och vi njöt av en lång frukost innan jag styrde kosan hemåt Vallis igen.

Det härliga vårvädret uppe i Gävle gjorde att det började klia i fingrarna och jag avverkade en massa vårfix på tomten (även om det kändes betydligt kallare hemma i Vallis). Alla häckar är nu klippta, utemöblerna är framtagna, fina blommor är planterade (med hjälp från Arvid) och allt är väl vattnat då killarna fyllde på sina vattenkannor säkert 50 ggr och gick runt och skvätte på tomten. En av krukorna fick väl en 30 kannor så får se hur den blomman mår nu. Det är bra med lite hjälp ibland. :D














Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan