2013-04-26

2013-04-26

Min nya bästa vän?

Jag fick nog. Arvid hade inte en enda hel eller ren byxa en dag. 5 par byxor låg i "att-laga-högen". Vilket jag visste aldrig skulle ske (om inte mormor skulle komma på besök). Klickade hem det jag hoppas kommer att vara min räddning från hål-på-knäna-förbannelsen. Smarta lagningslappar från SwedPatch. De finns i olika färger och storlekar. Jag köpte bara jeansfärgade iom att Arvid i stort sett bara har jeans. Spacade till det med några stjärnor också. De kostar hela 20 kr per lapp, men det är ju betydligt billigare än att köpa nya byxor om det nu fungerar. 

Lapparna känns riktigt rejäla med en plastig baksida som jag antar "smälter" mot tyget vid strykning. Det tog ungefär 2 min per byxa. Inte billiga som H&Ms som ramlar av efter första tvätten. Om min känsla nu stämmer bör dessa sitta betydligt bättre och klara ett antal tvättar (förhoppningsvis hur många som helst). Utvärdering kommer inom snar framtid. 

Ett stycke lagade byxor

Ett skepp kommer lastat med användbara byxor!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan