2013-04-22

2013-04-22

Malta continued

Det underbara vädret fortsatte hela helgen och vi stekte på rejält vid poolen så fort det fanns tillfälle. Fredagen bjöd på underbart god mat på italiensk restaurang följt av musiktävling i huset. Gissa låt och artist. Givetvis tog jag hem segern. ;) Vi snubblade i säng halv ett för att på morgonen bege oss iväg på havskajaking. Vi åkte till samma plats som jag var med min gamla arbetsgivare för ett par år sedan. Vad är oddsen på det liksom?! Förra gången blåste det upp och med tvåmetersvågor på öppet vatten så låg vi mest och flöt runt. Vi fick avbryta och guidernas instruktioner var "ta er bara in till land vart som helst så kommer vi och plockar upp er". Så ja, det var ganska dramatiskt. Den här gången bjöd havet inte på några som helst vågor och vi njöt av fina små laguner och vikar. Kristallklart lugnt vatten. Ca 2 h kajaking gjorde sitt för axlarna, men det var sjukt härligt! Pga av min status så fick jag den mer "kralliga" killen i gänget vilket kanske var bra med tanke på hur mör jag ändå var när vi var tillbaka. Vi paddlade så fort så vi hann mycket längre än planerat och hann vidare till en grotta som låg en bra bit bort. Vi hann 9 km totalt där ute på havet.

Efter kajaking lunchade vi och åkte sedan tillbaka till huset för relax vid poolen och konferens. På kvällskvisten kom en kock och lagade middag. Det blev grillade ribs, file och kycklingspett med bakad potatis. Härligt god maltesisk efterrätt på det. Ingen vågade utmana mig på musiktävling den kvällen.

Vi tog buss från huset halv nio på söndagsmorgon och jag tror Maltavädergudarna var på vår sida för helt plötsligt bjöd de på mulet väder. Perfekt för resa efter en perfekt resa!

Chefen näst på tur ut över kanten

Det går nedåt. Jag befinner mig på andra sidan klippan och agerar fotograf.

En del av gänget

Den bästa kajaken :)

Hela gänget samlat

Utanför grottan

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan