2012-07-26

2012-07-26

Veckan i Sandviken

Efter fem härliga dagar är jag och pojkarna tillbaka i Vallentuna igen. Dagarna har enbart bestått av lek och umgänge med familj och vänner. Precis som det ska vara! Alla kusinerna lekte redan på söndagen när vi kom upp. Vilken lyckoträff det var att jag tog med mig Arvids sparkcykel. Mormor och Stefans område består av en myllieriad av små cykelvägar utan några bilar. Så Arvid älskade att köra runt. Jag tror att han gjorde säkert 100 varv runt kvarteret en dag utan att överdriva. Vi skulle ta tid också. En minut per varv var det ungefär. Så ni kan ju räkna ut hur länge han höll på. En enda vurpa blev det på alla dagar. Det hör ju till med lite plåster så här på sommaren. Det var en härlig sommardag i Söndags. Sen fick vi gott grillat på kvällen.

På måndagen var vi ju som bekant på kalas och middag (se tidigare inlägg). Tisdagen var jag med mina kära vänner i samma stuga som vi brukar fira midsommar. Det var en väldans massa barn och så några föräldrar. Barnen fiskade och badade och vi vuxna mös mest. Arvid ville inte bada då det var mulet. Jag berår honom inte. Men det var en supermysig dag och jag hann umgås en massa med mina fina tjejer (och Erik som också var där :)). En härlig dag i Ginborn! Många härliga dagar nu märker jag.... :)

Onsdagen spenderade vi ute i pappas stuga i Konstdalen utanför Ockelbo. Det var en galet varm dag. Det stod 28 grader på mätaren när vi körde hem på eftermiddagen. Vi hade det mysigt med lunch, lek och fika. Tyvärr fick Olle en fästing på rumpan som nu är avlägsnad. Äckliga djur! Kvällen spenderades med svalkande bad på mormors baksida. Jag passade på att ta en tjejkväll med samma tjejgäng som under tisdagen. Vi åt härligt god middag på Meat i Gävle efter Sommarkväll (en massa uppträdanden m.m. på stora torget). Vi babblade på, åt och drack gott och märkte inte att övriga lämnade restaurangen. Den stängde visst 23, men vi lämnade vid 24. Oops! Så trevligt hade vi! God mat fick jag också. Lammburgare med melonsallad. Mums!

Vi var och hämtade farfar på vägen hem och han och Håkan är på begravning idag. Gammelfarmor Gun lämnade oss i början av juli. Jag hoppas att det blir en fin begravning. Vi saknar dig! 


Viktor, Arvid och Olle

Kusin Malte

Bolllek och sparkcykel

Olle!!

Bus med kusin Malte

Olle vaknade lite på fel sida. Mormor rycker in

 Fika för de vuxna 
(ständigt på språng efter barnen)

Fiske och bad

Fikadags för barnen

Vilmer spexar

Lite lillgammal?! :)

Olle lämnade knappt "fulingen" på hela dagen. Noel gör honom sällskap

Fina son!

Sparkcykling delux. Varv 54?

Mor och Son I

På promenad i konstdalen

Utsikt från morfars stuga

Olle lånar morfars dalahäst

Mor och Son II

Monica och Arvid fikar

Jag och pappa

Bad på mormor och Stefans baksida. Tyvärr blev det en liten olycka i Olles balja. :)

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan