2012-07-05

2012-07-05

Olle 16 mån

Vår älskade lilleman är nu 16 mån. Bilden visar hans bästa hobby. Att gå in i städskåpet och dra för dörren. Så roligt att han inte tycker att det är läskigt alls. Tyvärr har vår lilla älskling blivit sjuk inatt och han hade 40 graders feber i morse. Jag har knappt sett honom alls den här veckan och nu längtar jag massor till ikväll. Att bara få vara hemma och mysa med alla mina killar. Och vi som ska lämna honom hos farmor och farfar i helgen då vi ska på konsert... Tapetsering hade vi tänkt göra också... Dumma feber!

Annars älskar Olle fotboll. Han springer hur länge som helst med sina bollar. Vattenspridaren har han även testat på och både han och storebror älskar att bada i den. Han äter allt! Han tar gärna fler än en portion. Kanske äter han lite extra för storebror som bara petar i sin mat numera. Han sover ca 2 h mitt på dagen och de allra flesta nätter brukar det gå ända till halv sex ca innan han vaknar första ggn. Sen somnar han gärna om ngn timme eller två till. Vi gillar!!! Han kramas gärna på storebror och självklart delar han ut ngn puss då och då om vi föräldrar tjatar tillräckligt många gånger. Kanske vill han bara få tyst på oss. :)

Jag var och shoppade ett par rejäla skor från Vincent till hösten på rean (50%) och de har en massa fina skor och storlekar kvar. Iaf på Norrlandsgatan. Han ägde bara ett par gympadojor innan. Det är läge att utöka antalet när det blir dagislek med allt vad det innebär. 20 aug börjar hans nya liv med dagis tillsammans med storebror. Vi fick besked att de börjar med tidigare frukost. 7-7.30 istället för 8. Jag är inte så nöjd över det. Men det ska visst vara ok att lämna barnen innan halv åtta och att de ändå får frukost. Hoppas det stämmer annars blir det så himla tidigt. Att stressa på barnen och att äta hemma känns inte aktuellt. Jag hörde rykten om att det ska visst komma in två nya 4-åringar på avdelningen. Hoppas det blir så. Skulle vara roligt för Arvid.

Förresten skymtar ni vår avställda dammsugare på bilden. Det är en Electrolux Ergorapido i svart. Inköpt 2009 tror jag. Någon där ute som är intresserad av en extra dammsugare som är smidig och som alltid kan stå framme? Vi har inte använt den så mycket som vi trodde även om den varit perfekt att ha runt öppna spisen. Kom med bud!


Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan