2012-07-13

2012-07-13

Semesterdagar på Söderkulla


Vi åkte upp till våra killar i måndagskväll. Jag var riktigt risig och behövde en alvedon och en powernap när vi kom upp. Skum grej. Tror fortfarande att det var ngn magåkomma. Som tur är gick det över till att vara bara magont de kommande två dagarna. Förutom det var det fina dagar tillsammans med familjen på landet. För landet är det. Det blir nog inte mer landet än så. Man åker på en landsväg som övergår till en mindre asfaltsväg, som övergår till en grusväg, som övergår till en ännu mindre grusväg. Sen i slutet av den bor farmor och farfar med bara skogen, ängarna och ett hus som granne.

Tyvärr har ju inte vädret varit någon höjdare. Men det är jag ju inte ensam om att tycka i sommarsverige. Så jag har faktiskt kopplat bort vädret och njuter av semestern ändå. Vi ordnade så att den stora jordhögen nu blir underlaget till en ny gräsmatta. Eller jag, snarare Håkan och Ulf, men det hade ju inte blivit någonting om inte jag och Diana hade hängt med barnen under tiden. Så vi kan ta på oss minst lika mycket kred. Arvid hjälpte till med sin lilla skottkärra. Hela högen gick åt och det blir nog väldigt fint när de sått gräset. Vi njöt över lugnet och de första dagarna av riktig semester (stadsliv med konsert och renovering hemma ingår inte där).

Min bror med familj kom och hälsade på för första gången. Viktor var lite rädd för Valle, men annars tror jag de uppskattade lantlivet. Viktor hjälpte till att mata kaninerna och plocka äggen. Oskar hängde mest i sandlådan och sov i Söderkullabarnvagnen på promenaden. Peter körde fyrhjulingen och Viktor älskade den och ville åka mest hela tiden. Vi åt jordgubbar (igen) och njöt faktiskt av en riktigt varm och solig dag förutom störtskuren som kom mitt i fikat.

Olle älskar fåren och vill in i fårhuset hela tiden. Dock så är ju inte alltid fåren där då de kan komma och gå som de vill. Men om de är där så ger han sig inte förrän han får komma in och hälsa på dem. Att han blivit omkullsprungen någon gång bekommer honom inte. Modig värre vår lilla son. Arvid är lite mer avvaktande och vågar sig in när Olle varit där inne en stund. Bilderna talar sitt tydliga språk. Härliga dagar var det med familjen! Vi åkte hem på torsdagskvällen och där är vi fortfarande.


Första spadtaget

Barnarbete

Ja, jag har en blomma men tänker inte titta in i kameran

Sotis är kelsjuk

Olle står längst fram som vanligt

Nyvaken smaskar russin

Killarna åker en vända med pappa

Killarna testar nya spel med farmor



Fin humla/bi

Lika som bär

Hungrig kille väntar på mat

Hur gott är inte detta?! Älgfärsbiff fylld med svamp och lindad med bacon. Grönmögelostsås och härlig sallad. Mums!

Kusinerna matar kaninerna

Fika i solen

Småkusinerna i sandlådan

Olle på prommis

Viktor testar fulingen och blev hooked

Vi var ner till ängarna och hälsade på de stora killarna

Hej!

Sen besökte vi några av fåren

Promenad hem

Olle umgås med bagglammen

Fina vyer

Viktor och Olle på fulingen

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan