2012-07-01

2012-07-01

Lisas möhippa

Åh, jag är sliiiten idag! Vi hade världens roligaste dag igår. Vi hade möhippa för Lisa som gifter sig i aug. Hon är min fina vän från Örebrotiden. Vi har haft så mycket galenskap ihop och igår fortsatte det! Jag åkte från Stockholm kl 6.45. Med tanken på det var det riktigt duktigt av mig att hålla full gas till kl 05 dygnet efter. Vi har tidigare lurat henne genom att ge henne en kanindräkt och sagt åt henne att gå ner till vattnet. Fota sig själv. Lägga ut bilden på facebook bara för att sms:a henne och säga att hon skulle gå hem igen. Det var på midsommardagen. Hon blev inte nöjd. Den här gången fick hon en kycklingdräkt med samma instruktioner. Lägg ut bilden på facebook. Och sen instruktionen att gå hem igen. Hon var riktigt arg. :) Fast skillnaden var den här gången att vi alla sprang fram och tog henne när hon var på väg hem. Riktigt roligt! Vi var 20 glada tjejer som deltog. Vi började med femkamp vid Glottern. Riktigt roligt. Sista grenen var en höghöjdsbana. Inga bilder från den tyvärr. Som avslutning på 5-kampen fick Lisa åka linbana uppefrån ett berg med bara en sele. Såg riktigt skoj ut. Lisas svägerska hade ordnat lunch från sin restaurang. Vi hade alla tagit med en personlig present och Lisa öppnade och gissade vem hon fått vilken present av. Svårt när man har dåligt minne! Jag tog med en liter Gredos (vitt vin). Som en flash back från Örebrotiden. 

Vi åkte vidare in till stan. Kycklingdräkten byttes mot Sverigedräkt (i en mer utmanande tappning). Hon fick göra en del uppdrag (pinsamma så klart). Vi tog picknick för återhämtning innan det var dags för Cheerleedingpass. Hur skoj som helst! Och så klart klädde vi ut Lisa även här. Kattis bjöd till på middag och förfest hemma i hennes underbara lägenhet och vid halv ett bar det av ut på Hugos i Norrköping. En galen kväll som vi aldrig kommer att glömma. Tack alla tjejer som ordnade denna dag till Lisa! Det var med nöd och näppe jag tog mig hem idag.... Tyvärr är bilderna bara fram till Cheerleedingen. Sen dog kameran. Det kanske var tur så att kvällens spektakel inte dokumenterades. Jag fick med mig ett foto från mobilen. Ska ladda upp det med.










Bruden behöver lite hjälp hem sista metrarna...

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan