2009-02-16

2009-02-16

I don't care if Monday's blue

Söndagen var en ovanligt händelserik söndag. Först var vi bjuden på lunch hos Håkans faster i Abrahamsberg. Min brors gamla hemtrakter. Bjöds på smaskig tacopaj. Trevligt som vanligt.


Faster Eva och Arvid

Sedan fick vi besök av Gert och Therese och lilla Julia. Julia är så söt. Hon skulle lätt kunna bli barnmodell. Hon belägrade Arvids babysitter. Den fungerar visst toppen som barnsäng. Hon sussade sött med sin snuttis. Vi köpte hem Thai från Täby kyrkby. Var mycket gott. Fast alla andras rätter var lite godare än min. Varför är det alltid så! Jag ska hålla mig till min plan och köpa lika som någon annan framöver...

Idag ställde Anna upp och var barnvakt åt Arvid medan jag var inne hos tandläkaren. Var nog tur det. För han vaknade när vi kom dit och hade aldrig varit nöjd i mitt knä i 40 min... Tack Anna! Tack för mysigt sällskap. Fick en framtand lagad hos tandläkaren som jag tappat en bit ifrån. Gjorde en undersökning också. Hade inga hål. :D Men måste dit igen för en lagning har lossnat från min dumma mjölktand i somras (för ca 20 ggn). Jag orkar inte ens gå dit med den längre, men tandläkaren propsade på att hon ville försöka laga den ett par ggr innan vi ger upp hoppet helt för den. Har mitt tandabonnemang ngn månad till så täcker iaf den här lagningen. Nästa gång kanske täcks av regeringens nya tandvårdsreform(?). Vore himla bra i så fall. :) Inte så lovande att jag redan tänker på nästa gång jag ska laga mjölktanden kanske. hehe

Nu ska jag googla lite resor. Vi tänker ta en charter i sommar med lillkillen. Tänkte passa på innan han börjar springa runt. Vore skönt att kunna placera honom i sanden och veta att han stannar där. Funderar på Mallis. Ska visst ha blivit uppshapat på sistone. Mmm. Drömmer mig redan bort.

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan