2015-01-17

Resan avklarad. Bara det underbara kvar.

Nu är vi äntligen här. Resan hit blev både så bra och lite dålig. Men överlag väldigt lyckad. Vi flög med Thai och de är ju så bra. Vi fick 6 säten fast vi bara betalt för fyra. De placerade om oss vid incheckningen så vi fick ännu bättre säten än reserverat. Bra service och riktigt gott om utrymme! Den enda nackdelen är att de inte låter barnen sova på golvet, som vissa andra flygbolag tillåter. Därmed hade jag Elsa i famnen hela natten och sov inte alls bra (om någon sömn alls). Fast vips hade ju nattimmarna gått så lite sömn blev det nog ändå. Elsa då?! Jo hon skrek väl lite under natten, men somnade om ganska snabbt varje gång. När de tände på morgonen fortsatte hon sova under min frukost (i min armhåla). Jo då. Inte första gången jag äter med en hand... Killarna skötte sig galant och var så snälla även om Olle ropade på Håkan några ggr under natten. Arvid låg ner på två säten. Innan alla somnade åt alla och Elsa charmades med alla i gången. Nöjda och glada barn.

Så väl framme hade vi en halvtimmes transfer. Elsa fick en klämpåse med frukt/gröt och det var kanske dumt då den kom upp i bilen. Typiskt. Som tur var klarade själva bilen sig, men mindre bra klarade sig skötväskan och hennes kläder. Så det blev sanering så fort vi kom fram. Nåväl! Nu är vi här. Rummet är stort och fint. Tyvärr lite tråkig utsikt från rummet, men vi orkar inte försöka byta för det. Vi är nöjda! Vi bor alltså på BW premier bangtao beach i stora familjerum de har där. Så pojkarna har eget rum med varsin enkelsäng vilket gillas. Elsa hon har en resesäng precis lika den hemma. Trötta och danna tog vi oss ett första dopp i poolen, en snabbdusch och en middag på hotellrestaurangen. En första phad thai! Mums.

Det var väl inte en optimal första natt pga jetlag och Elsa vaknade efter hon sovit någon timme, men när väl Elsa somnade om vid halv två på natten så sov hon till åtta. Så idag är vi alla redan relativt omställda. När allt kan kändes lite kämpigt med gnälliga barn igår så blir allt helt plötsligt underbart igen idag. Tänk vad lite sömn kan göra.

Vi har haft en underbar första dag idag. Glada barn, strandhäng på förmiddagen, lite power walk på stranden, lunchhäng vid sunwinghotellet en bit bort. Lite sneakbad där då de fixat vattenrutschkana dit sen senast och sedan poolhäng vid vårt hotell på eftermiddagen. Det upplägget kommer det nog att bli fler dagar här för det kändes helt perfekt! Vi har redan fått rapporter om barn med höstblåsor på Sunwing så Elsa får nog inte bada när vi är där.

Olle älskar havet och vill bada hela tiden. Elsa är livrädd för både sand och hav så hon är nöjd på en handduk. Skönt att veta var man har henne. :) Arvid vill mest gräva bilbanor i sanden så de är alla lite olika.

Det känns underbart och vi har snabbt funnit oss tillrätta här på Bangtao beach.