2015-01-05

2015-01-05

Gott Nytt År!

Nyåret firades hos familjen Wacker på Lidingö. Vi inledde en väldigt mysig och trevlig kväll med snacks och findricka. Rosa champagne. Galet gott!
En del av gänget!

Vi lagade maten tillsammans och vår familj ansvarade för förrätt och huvudrätt. Testade lite nytt med inrådan från Lisa. Vi lagade en laxsahimi med sesamsojadressing och wasabikräm. Till det serverade vi en asiatisk räksallad. Det blev väldigt lyckat! Blev ett visst överskott på såser, men man lär sig väl mängden efter man gjort rätten några gånger. För fler gånger kommer det att bli. Risken finns att du blir serverad just denna förrätt om du kommer på middag hem till oss.

Förrätt

Barnen avverkade sin middag när vi åt förrätt och var sedan redo för lek och iPad när vi åt vidare. 


Killarna intog vår säng för natten

Mycket gott i glasen!

Oxfilén från Söderkulla blev perfekt. En klassisk gratäng, sparris och bearnaise till. Gott!!

Syskonen

Elsa hängde uppe bra länge. Här håller hon låda vid middagen.

Dags för efterrätt!

När barnen somnat blev det spelkväll. Så klart råkade jag vinna. 

Inez vaknade och var vaken sitt första 12-slag på nyårsafton. Så glad så!

Det var en riktigt mysig kväll och alldeles lagom. Vi sov kvar på Lidingö och kusinerna lekte en stund på förmiddagen innan vi drog oss hemåt. Tack snälla för att vi fick komma!

Off topic - Tyvärr blev nyårsnatten inte lika mysig som kvällen var. Vår Elsa stökade hela natten. Hon ville helt enkelt inte vara nöjd. Tror jag inte sov mer än ett par timmar. Så klart blev jag även sjuk samma natt och det är jag fortfarande så här 5 dagar senare. Snark! Jag som såg fram emot en massa träning nu när det är lediga dagar. Min halsont hänger kvar och min kropp känns trött. Ingen förändring alls och läkarna tycker jag ska avvakta ett par dagar till innan jag besöker dem. Så bara att härda ut. TRÅKIGT!

Inga kommentarer:

Min senaste träning

Följ oss med Bloglovin

Follow on Bloglovin

Sidvisningar förra veckan